مسمومیت ۴۰ دانش آموز دبستانی در یکی از روستاهای بابل

۷ دی ۱۳۹۷

خبرگزاری هرانا – رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل، از مسمومیت حدود ۴۰ دانش آموز روستای آهنگرکلا در روز چهارشنبه خبر داد و گفت که “پس از اعزام گروه پزشکی مشخص شده که تعدادی از دانش آموزان دچار علائم گوارشی، تهوع، اسهال و استفراغ شده اند”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر جوانیان متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از مسمومیت حدود ۴۰ دانش‌آموز از کلاس‌های مختلف دبستان شهید علی‌پور روستای آهنگرکلا خبر داد.

وی مدعی شد: پس از دریافت اطلاعات از والدین این دانش آموزان مشخص شد برخی از این کودکان از روز قبل علائم این بیماری را داشتند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ دانش آموز این مدرسه از کلاس‌های مختلف درگیر این علائم شده بودند، گفت: بررسی در روستا نشان داد هیچ کدام از اهالی به این علائم بیماری مبتلا نشدند.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: نمونه‌هایی از آب روستا و غذای بوفه مدرسه گرفته شد که در درست بررسی است.

وی با ادعای اینکه هیچ کدام از دانش آموزان نیاز به بستری شدن نداشتند، افزود: تعدادی از دانش آموزان نیز دیروز با علائم اسهال و استفراغ به درمانگاه روستا مراجعه کردند.

دکتر جوانیان احتمال مسمومیت غذایی این دانش آموزان را دور از ذهن ندانست و افزود: مرکز بهداشت پیگیر این موضوع است و جای نگرانی نیست.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل از اهالی این روستا خواست در صورت مشاهده علائم اسهال و استفراغ بلافاصله به درمانگاه محل مراجعه کنند.