کودک آزاری؛ مرگ مغزی یک کودک در مشهد

تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۳

خبرگزاری هرانا – روز گذشته یک دختر بچه ۶ ساله به نام “حدیثه” که آثار شکنجه و کودک آزاری بر بدن وی نمایان بود، دچار مرگ مغزی شد و در بیمارستان امدادی شهید کامیاب در مشهد جان باخت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه خراسان، سه‌شنبه هفته گذشته ۴ دی‌ماه، زن جوانی “حدیثه” را به مرکز درمانی انتقال داده و مدعی شده است دختر شش ساله حال خوبی ندارد و دچار تشنج می شود. اما پزشکان و کادر درمانی با مشاهده وضعیت وخیم این کودک، بلافاصله عملیات احیا را آغاز کردند ولی نشانه‌ای از آثار و علایم بازگشت به زندگی در کودک مذکور دیده نمی‌شد، پزشکان سرانجام روز گذشته مرگ مغزی این کودک را تایید کردند.

بر اساس این گزارش، ادامه بررسی‌های قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در اتاق آی سی یو نشان داد که آثار سوختگی‌های عفونی شدید بر اندام حساس و همچنین بقایای سوختگی با سیگار و سیم داغ بر پیکر این دختر نقش بسته بود.

پزشکان متخصص روز گذشته پس از انجام معاینات دقیق تخصصی، مرگ مغزی “حدیثه” را تایید کردند.

گفتنی است که زن و مرد جوانی که حدیثه را به این مرکز درمانی برده‌اند به دستور قضایی بازداشت و در بازجویی‌های مقدماتی اظهار کرده‌اند که “حدیثه” دختر آنها نیست و پدر و مادر واقعی‌اش زوج معتادی هستند که او را برای نگهداری به آن ها سپرده اند. آنها همچنین مدعی شده‌اند که چند روز قبل ظرف آب جوش روی اجاق تک شعله در وسط اتاق قرار داشت  که «حدیثه» آب جوش را روی خودش ریخته است. با وجود این ادعاها، تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.