مرگ سه کودک سوسنگردی بر اثر انفجار خمپاره به جای مانده از جنگ

فرستنده خبر: رضا زارعی

یکی از نمایندگان مجلس:

طی سالهای بعد از جنگ

سالانه دویست نفر در اثر مین کشته شده‌اند.

انفجار خمپاره در روستای مرعی توابع شهرستان سوسنگرد باعث کشته شدن ۳ کودک شد. زمستان سال گذشته نیز در جزیره لارَک دو کودک در اثر مین دریایی کشته شدند.

یکی از نمایندگان مجلس چندی پیش گفته بود که طی سالهای بعد از جنگ، سالانه دویست نفر در اثر مین کشته شده‌اند. در طول هشت سال جنگ، بیش از ۲۰ میلیون انواع مین و مواد منفجره در مساحتی حدود ۴۲ هزار کیلومتر مربع در اراضی پنج استان آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان پراکنده شد.

انفجار خمپاره در روستای مرعی از توابع این شهرستان باعث کشته شدن ۳کودک شد.

به نوشته سایت رهیاب نیوز، مهدی و مرتضی دو برادری هستند که همراه پسرعموی خود جواد مثل همه کودکان هم سن و سال خود به زمین خاکی فوتبال روستا می‌روند که در آنجا شی عجیبی را مشاهده می‌کنند غافل از اینکه این مه‌مان ناخوانده زمین خاکی روستا یک خمپاره به جای مانده از جنگ تحمیلی است.

کودکان سرگرم بازی با شئ عجیب درون زمین فوتبال می‌شوند که ناگهان انفجاری در زمین فوتبال رخ می‌دهد به گزارش شاهدان عینی شدت انفجار به حدی بوده است که از فواصل دور صدای انفجار به گوش می‌رسد و ترکش‌های آن به برخی خانه‌های روستا اصابت می‌کند.

مهدی و مرتضی سیاحی کودکان ۷و۹ساله دو برادری بودند که در دم جان می‌دهند و جواد پسر عموی آن‌ها پس از انتقال به بیمارستان بیش از ۲۰ ساعت دوام نمی‌آورد. هرانا 03 اردیبهشت 1392