مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی: موضوع کلاس‌های تقویتی دبیرستان مهرالبرز را پیگیر خواهم بود

۱۳۹۷/۱۰/۲۶

در تماس بعدی و با اعلام ناحیه مدرسه توسط خبرنگار فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان قول رسیدگی سریع به این موضوع را داد و گفت: حتما به وضعیت کلاس‌های تقویتی اجباری و مدرسه مذکور در اسرع وقت رسیدگی خواهم کرد و نتیجه آن را به فارس من ارائه می‌کنم.

گزارش فارس حاکی از آن است که جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مصاحبه در مسیر جاده بود و با وجود قطع شدن مکرر مصاحبه، خود تماس گرفته و دقیق پیگیر موضوع بود.

این گزارش می‌افزاید که مطالبه اصلی ثبت شده در سامانه فارس من به این ترتیب بود.

معضلی بنام برگزاری کلاس تقویتی در دبیرستان غیر دولتی مهر البرز تبریز

از ریاست محترم آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی استدعا دارم مانع از برگزاری کلاس تقویتی در مدارس و دبیرستان‌های غیر دولتی تبریز در ادامه کلاس‌های موظفی خود شوند. به عنوان مثال مسوولان دبیرستان غیردولتی مهرالبرز که یکی از مدارس خوب و نمونه تبریز می‌باشد، متاسفانه در سال‌تحصیلی97-98 با برگزاری کلاس‌های تقویتی از ساعت 15:30 تا 17 در سه روز هفته دمار از روزگار نونهالان زبان بسته درآورده‌اند.

این کلاس‌ها در حالی برگزار می‌شود که دانش‌آموزان از ساعت 6:30 صبح از خواب برخواسته و تا 7:30 وارد دبیرستان شده و تا ساعت 15 در کلاس درس موظفی خود حضور می یابند.بلافاصله این عزیزان در ظاهر امر به شکل اختیاری و در پشت پرده به صورت اجباری در کلاس تقویتی شرکت می‌کنند.

با تعطیلی کلاس تقویتی در ساعت 17 عصر دانش‌آموزان پس از حدود یک ساعت زمان به خانه می‌رسند و در حقیقت جنازه و جسم بی‌روح آنها ساعت 18 عصر به منزل می‌رسد.

حال که مسوولان نواحی آموزش و پرورش ظاهرا برنامه‌ای برای جلوگیری از برگزاری کلاس تقویتی به شکل موصوف ندارند، تنها شکل مسئله رسانه‌ای کردن آن است تا به زور مسوولان استانی و کشوری مانع از تشکیل این کلاس‌ها شده و اجازه بدهند تا نونهالان عزیز ساعت 15 به خانه رفته و با روح و روانی آسوده به درس و مشق خود بپردازند.