خودکشی دلخراش دختر دانش آموز ۱۱ساله در مدرسه‌ در ارومیه

دی ۲۷, ۱۳۹۷ 

صبح روز سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ یک دختر دانش آموز ۱۱ساله در ارومیه خودکشی کرد که متاسفانه جان سپرد.یک دختر دانش آموز ۱۱ساله مقطع پنجم ابتدایی در مدرسه اصغرزاده شهر ارومیه تحصیل می‌کرد و با مصرف دارو اقدام به خودکشی نموده بود؛ در محوطه مدرسه بی‌هوش بر زمین افتاد. در نهایت این دختر دانش‌آموز جانش را در مسیر انتقال به بیمارستان از دست داد.همسایگان این دختر دانش آموز میگویند: «پدر این دختر به علت بدهی جزئی در زندان می‌باشد.

برادر وی نیز مشغول خدمت سربازی می‌باشد. مادر این دختر دانش‌آموز با کارگری مخارج زندگی‌شان را تامین می‌کرده است و علت خودکشی این دانش آموز  نیز مسائل مالی است.

آمار خودکشی و خودسوزی بطور خاص در میان جوانان و نوجوانان و زنان و دختران، در حاکمیت جمهوری اسلامی افزایش خطرناکی داشته و دارد. نداشتن امید به آینده، بیکاری، فقر و استیصال مطلق در حل مشکلات معیشتی که در جامعه امروز ایران فراگیر شده است، جوانان را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.

آمار خودکشی در ایران

شایان یاد آوری است که بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در سال گذشته مجموع تلفات خودکشی‌ها ۴۶۲۷ نفر بوده که نسبت به سال ۹۵ افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

از بین تعداد خودکشی‌های منجر به فوت ۳۲۶۲ مورد مربوط به مردان و ۱۳۶۵ مورد مربوط به زنان بوده است. همچنین براساس آماری که پزشکی قانونی در اختیار ایسنا قرار داده، ماه‌های دارای بیشترین تلفات خودکشی مربوط به مردادماه با ۴۶۶ نفر، تیرماه با ۴۲۴ نفر و اردیبهشت ماه با ۴۲۰ نفر است.

«تهران» در صدر   آمار خودکشی در ایران

بر اساس گزارش سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور در سال گذشته نیز مقایسه استان‌ها از نظر تعداد متوفیات مشکوک به خودکشی نشان می‌دهد که استان تهران با ۷۹۶ مورد، فارس با ۳۴۸ مورد، خوزستان با ۳۰۶ مورد، آذربایجان شرقی با ۲۷۶ مورد و کرمانشاه با ۲۳۵ مورد، پنج استان نخست به لحاظ دارا بودن تعداد بیشتر خودکشی‌ها در کشور هستند. همچنین خراسان شمالی با ۱۷ مورد، سمنان با ۱۸ مورد و یزد با ۳۱ مورد کمترین میزان خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند