بهزیستی فوت کودکان کار را در مراکز نگهداری تهران تکذیب کرد

۲۶ تیر ۱۳۹۸

تهران- ایرنا- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: هیچ نوع درگیری و نیز جراحت یا فوتی در مراکز نگهداری کودکان کار اتفاق نیافتاده و طرح این موارد شایعه است. مهشید موقر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی (۲۲ تا ۲۸ تیرماه) اظهارداشت: تنها مشکلی که در مراکز نگهداری شاهد بودیم حضور خانواده‌های کودکان کار برای تحویل فرزندانشان بود که باعث شلوغی شد زیرا ترخیص کودکان دارای مراحل مختلف است که باید روند آن طی شود.

وی با تاکید بر اینکه در طرح ساماندهی کودکان کار هیچ ترخیصی بدون انجام مراحل تخصصی انجام نشده گفت: برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند به علت تکمیل ظرفیت مراکز نگهداری کودکان کار، ترخیص‌ها به صورت غیرتخصصی بوده است که این موضوع رد می شود.

موقر افزود: کودکان کار در سه مرکز یاسر ویژه افراد بالای ۱۲ سال، مرکز بعثت زیر ۱۲ سال و مرکز افسریه ویژه بانوان ساماندهی شدند که افراد هنگام ورود به این مرکز غربالگری می‌شوند.

کودکان رد مرز نشده‌اند

وی با بیان اینکه هیچیک از کودکان کار که در مراکز نگهداری ساماندهی شدند رد مرز نشده‌اند گفت: البته صلاحیت تشخیص کودکان اتباع و رد مرز کردن آنان در حوزه کاری این اداره کل نیست و توسط اداره کل اتباع صورت می‌گیرد.

موقر تاکید کرد: کارشناسان این نهاد سعی می‌کنند خدمات کیفی را به کودکان کار ارائه دهند و از آنان صیانت کنند.

به گزارش ایرنا مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز امروز اعلام کرد: نبود مکان و زیرساخت های لازم باعث شد تا طرح ساماندهی کودکان کار پایتخت به صورت موقت متوقف شود.

مسئولان تهران اعلام کرده اند که طرح موسوم به ساماندهی کودکان کار و خیابانی از ۲۲ خردادماه در پایتخت اجرایی شده است.