گزارش نقض حقوق کودک و نوجوان در ابان ماه ۹۸

گزارش نقض حقوق کودک و نوجوان در ابان ۹۸

 تهیه کننده :فرهاد نصیری

اخبار عمومی :

بیماری های کودکان :۷ مورد

سوء تغذیه و بیماری‌های عفونی در کودکان کار / افتتاح 20 بانک شیر مادر تا پایان سال .

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت دکتر غزال شریعت‌پناه ضمن اعلام بیماری‌های شایع کودکان کار و همچنین تشریح برنامه‌های وزارت بهداشت برای بهبود سلامت کودکان زیر پنج سال، در عین حال از راه‌اندازی ۲۰ بانک شیرمادر تا پایان امسال خبر داد. ایسنا

چرا کودکان چاق می شوند؟

به گزارش ایسنا : اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات بهداشتی – تغذیه‌ای در جهان و ایران بوده و تعداد افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما در حال افزایش است.  مشکل چاقی با سرعت بیشتری در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود. البته علل چاقی در کودکان در چند دسته تقسیم‌بندی می‌شود.

پدر یکی از کودکان ای‌بی: نبود پانسمان میپلکس مرگ فرزندم را رقم زد

مرتضی آریافر» پدر یکی از کودکان ای‌بی که چندی پیش فوت کرده است، می‌گوید: از سال ۹۷ دسترسی ما به پانسمان میپلکس محدود شد. اگرچه فرزندم بیماری پیشرفته‌ای داشت، ولی می‌توانم بگویم که نبود این پانسمان‌ مرگ او را جلو انداخت. ایلنا

افت تحصیلی میتواند علت عفونت گوش در کودکان باشد

قطره : مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین کنگره اتولوژی، نورواتولوژی و قاعده جمجمه، اظهار داشت: بیشترین جمعیتی که به دنبال عفونت‌های گوش به متخصصان گوش و حلق و بینی، مراجعه می‌کنند، کودکان هستند.

پدر یکی از کودکان ای‌بی: نبود پانسمان میپلکس مرگ فرزندم را رقم زد

عصر ایران : مرتضی آریافر پدر یکی از کودکان ای‌بی که چندی پیش فوت کرده است، می‌گوید: از سال ۹۷ دسترسی ما به پانسمان میپلکس محدود شد. اگرچه فرزندم بیماری پیشرفته‌ای داشت، ولی می‌توانم بگویم که نبود این پانسمان‌ مرگ او را جلو انداخت.»

بسیاری از کودکان مناطق زلزله زده سراب سرماخورده اند

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کودکان مناطق زلزله زده سراب دچار سرماخوردگی شده‌اند و بدنشان کلا سرمازده شده اند. داوودی در جلسه مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی مناطق زلزله زده شهرستان سراب مردم به شدت مریض هستند و حداقل هفت الی هشت اکیپ پزشک عمومی نیاز داریم تا بالای سر بیماران بروند.

بازی‌های دیجیتالی به مثابه دارو برای کودکان اوتیسم

تهران- ایرنا- محققان ایرانی با راه اندازی یک استارتاپ مستقر در مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس مشغول فعالیت در زمینه طراحی بازی‌‎های دیجیتال برای تقویت مهارت در بیماران اوتیسم هستند و تا کنون سه بازی طراحی کرده‌اند.«اوتیسم» نوعی اختلال در ارتباط و خوددرماندگی است. دیدن حرکات تکراری (دست زدن) یا مقاومت در مقابل تغییر در آن‌ها دیده می شود. درمان قطعی برای آن وجود ندارد. اما با دارو می توان به بهبود کمک کرد.

گزارش نقض حقوق کودک و نوجوان در ابان ماه ۹۸