يك جوان اهوازي ديگر قربانى مين جنگى شد

اين اولين بار نيست  و متاسفانه آخری آن نیز نخواهد بود كه

به علت عدم پاكسازى عمدى مناطق جنگى

شهروندان اهوازي قربانى انفجار مين هاى باقيمانده از جنگ میىشوند

مجتبى جلالي فرزند رحيم ٢٢ ساله اهل سوسنگرد در هنگام بازگشت از محل كارش روز يكشنبه ٢٨ آوريل ٢٠١٣ در حويزه توسط انفجار يك مين باقيمانه ازجنگ ايران و عراق پاى راست خود را ازدست داد .

او كه راننده ماشين در يكى از شركتهاى نفتى است هنگام توقف ماشين خود و پياده شدن در كنار جاده بطور ناگهانى روى مين كاشته شده در خاك پا مى گذارد كه مين منفجر شده و باعث قطع پاى راست اين كارگر مى شود و همچنين ساير اعضاى بدنش از جمله دستان و صورتش و بخش های مختلفى از بدنش آسيب مى بيند . وضعيت وى در بيمارستان بسيار وخيم گزارش شده و به علت عدم وجود امكانات پيشرفته در اين بيمارستان به يكى از بيمارستان هاى شهر اهواز منتقل شد .

اين اولين بار نيست كه به علت عدم پاكسازى عمدى مناطق جنگى شهروندان اهوازي قربانى انفجار مين هاى باقيمانده از جنگ مى شوند و تعداد زيادى جان خود را تا کننون  باخته اند و عده اى ديگر اعضاى بدن خود را از دست داده اند .

با گذشت ده‌ها سال از جنگ ایران و عراق هنوز خطر جان شهروندان اهوازي در مناطق مرزى را تهدید می‌کند. این تهدید از سوی میلیون‌ها مینی است که در این مناطق کار گذاشته شده‌است.
براساس آمارهای رسمی شمار مین‌هایی که بیشتر در مناطق مرزی کار گذاشته شده‌اند، از ابتدا بیش از ۲۰ میلیون مین بوده است.

سازمان حقوق بشر اهواز از كليه سازمانهاى مدافع حقوق بشر و جامعه جهانى درخواست فشار بر جمهورى اسلامى را دارد تا نسبت به اجراى تعهدات بين المللى خود در قبال مناطق جنگ زده عمل كرده و تبعات جنگى از جمله پاكسازى مينها و مناطق الوده به هرگونه اسلحه و بقاياى مواد خطرناك باقيمانده از دروان جنگ را متحمل شود .

سازمان حقوق بشر اهواز  11 اردیبهشت 92

درایفت شده از طریق ایمیل یی از خوانندگان همراه با این آدرس:  http://www.ahwazhumanrights.org/fa/Article.aspx?aid=388