پدر سایه مقدسی: سرکنسول مسول مرگ دخترم است

اعلام درگذشتِ سایه مقدسی دانش آموز نخبه ایرانی در بیمارستانِ دانشگاه شهر فرانکفورت

پدر سایه مقدسی دانش آموزی که با دستور حسن روحانی رییس جمهور ایران برای درمان به آلمان اعزام شده بود، در گفتگویی تلفنی با مسیح علی نژاد خبرنگار آزاد با اعلام خبر درگذشتِ این دانش آموز در بیمارستانِ دانشگاه شهر فرانکفورت می گوید: سرکنسول ایران در فرانکفورت مسول مرگ دخترم است، از مسولان کشورم و از دستگاه قضایی ایران می خواهم کارشکنی های سرکنسول و ارسال نامه او به بیمارستان جهت متوقف شدن درمان دخترم را پیگیری کنند.

بهمن ماه سال گذشته روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری های داخلی از اعزام یک دانش آموز نخبه ایرانی به آلمان جهت درمان خبر داده بودند.

این دانش آموز سایه مقدسی دانش‌آموز کلاس دوم دبیرستان و عضو سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان «سمپاد» بود که به یک نوع بیماری خونی ابتلا داشت.

خبرگزاری فارس پس از بازتاب خبری وسیع اعزام سایه مقدسی به آلمان نوشته بود که این دانش آموز با بدرقه مسولان عازم این کشور شد. این خبرگزاری همچنین نوشت که مهدی دواتگری، نماینده­ مراغه یکی از شرکت کنندگان در مراسم بدرقه سایه مقدسی بود که از دستور ویژه­ رییس­ جمهور برای اعزام سایه به آلمان خبر داد.

اما در سوی دیگر ماجرا خانواده سایه مقدسی به گفته خودشان پس از اعزام به آلمان، به دلیل کارشکنی کنسولگری جمهوری اسلامی با مشکلات زیادی روبرو شده و درمان نیز به مدت یک ماه متوقف می شود.

محمدرضا مقدسی پدر سایه می گوید که محمد صادق عبداللهی سرکنسول ایران در فرانکفورت، ضمن سر باز زدن از بیمه کردن ما، نامه ای خطاب به پروفسور پیتر بادر رییس دیپارتمان پیوندهای سلولی و پزشک معالج سایه نوشت و با دخالت در امور پزشکی اعلام کرد که سایه می تواند برای درمان به ایران برگردد.

اگر چه بعد از رسانه ای کردن این کارشکنی ها نماینده ویژه ای از سوی وزیر آموزش و پرورش به دیدار خانواده سایه مقدسی رفت و پس از یک ماه توقف در درمان این دانش آموز این بار با دستور نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش درمان سایه از سر گرفته شد، اما به گفته محمدرضا مقدسی پدر سایه، کار از کار گذشته و بیماری دخترش تشدید شد.

یکی از کارکنان کنسولگری ایران در فرانکفورت می گوید که ما هرگز دستور مکتوب و رسمی برای پرداخت هزینه های سایه مقدسی از سوی هیچ نهادی نداشتیم و اساسا قرار هم بر این بود که این خانواده فقط به عنوان معلم اینجا عازم شود و بعد خودشان دخترشان را درمان کنند به همین دلیل ما هم نمی توانستیم چهارصد هزار یورو برای درمان بدهیم.

پدر سایه مقدسی می گوید مرا به عنوان کارمند وزارت آموزش و پرورش به آلمان اعزام کردند ولی با اینکه من با حکم آمدم اینجا کنسولگری از بیمه کردن من سر باز زد که همین کار کنسولگری هم غیر قانونی بود و شخص وزیر آموزش و پرورش خودش پیگیر شد که ظرف بیست و چهار ساعت ما را بیمه کردند اما دیگر کار از کار گذشت و بیماری دخترم تشدید شده بود.

از پدر سایه مقدسی می پرسم چرا بیمارستان سایه را با توجه به شرایط حاد او درمان نکرد. او پاسخ می دهد، روزهای اول که آمدیم بستری نکردند اما وقتی دیدند شرایط سایه وخیم شد او را بستری کرده و نزدیک به سی چهل هزار یورو برایش خرج کردند اما برای پیوند و شیمی درمانی نیاز به چهارصد هزار یورو بود که بیمارستان نامه ای به کنسولگری نوشت و آقای عبداللهی سرکنسول در پاسخ به این نامه اعلام کرد که سایه می تواند برای درمان به ایران منتقل شود و این یعنی که هزینه ای در کار نیست. بیمارستان هم می گفت اگر شیمی درمانی آغاز شود باید تا پایان ادامه پیدا کند و نمی شود درمان را نیمه رها کرد و بیمار را به ایران منتقل کرد. سرکنسول با همین نامه کار بچه ام را ساخت و درمان را متوقف کرد، مسول مرگ دخترم اوست و از دستگاه قضایی ایران می خواهم تا این جنایت را پیگیری کند.  تابناک برگرفته از سایت مسیح علی نژاد 09 اردیبهشت