وجود دانش‌آموزان معتاد در کشور نگران‌کننده است

دریافت از حسین کفایت حقیقی

 به گزارش ایرنا، «علیرضا جزینی» عصر چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه مشترک با جمعیت هلال احمر در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر افزود: همچنین 1 / 1 درصد از دانشجویان وزارتخانه های علوم و بهداشت نیز مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند. 

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر در بحث پیشگیری از اعتیاد نیاز به مشارکت اجتماعی دارد، اظهار داشت: باید موضوع پیشگیری را در مباحث و مسایل رایج در اولویت قرار دهیم. 

** 760 هزار معتاد درمان می شوند

جزینی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 760 هزار معتاد در امر درمان گفت: این آمار کافی نیست و ما باید با همکاری نهادها تعداد بیشتری از معتادان را تحت پوشش درمان قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه 859 سمن در رابطه پیشگیری از اعتیاد در جامعه فعالیت دارند، افزود: 950 سمن در امر درمان معتادان فعالیت داشته و 1051 سازمان مردم نهاد نیز با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری می کنند. 

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تحقیقات نشان داده الگوی نشاط یا لذت جویی از علت های مهم مصرف مواد مخدر در جوانان است که باید در جهت تدوین اصول نشاط اجتماعی تلاش کنیم و جمعیت هلال احمر در این امر می تواند کمک رسان باشد. 

وی جلب مشارکت های مردمی و حدود چهار هزار کانون با دو میلیون جمعیت را از گروه های مورد هدف در تفاهمنامه با جمعیت هلال احمر عنوان کرد. 

** کشف 120 تن مواد مخدر در سه ماهه امسال 

وی با اشاره به کشف 120 تن انواع مواد مخدر در سه ماهه اول امسال در کشور گفت: همچنین طی این مدت 60 کارگاه شیشه منهدم شده و این آمارها تهدیداتی برای جوانان است. 

این مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر ارتباط و همکاری خود را با جمعیت هلال احمر طی دو سال اخیر آغاز کرده و در تفاهمنامه امضا شده به محورهایی مانند آموزش مهارت های زندگی با تشکیل کارگاه های آموزشی در سطح کشور، کمک به امر درمان معتادان و نظایر آن اشاره شده است. 

جزینی تصریح کرد: هم اکنون در استان های گلستان، البرز، بوشهر، مازندران، سمنان، ایلام و فارس برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در دستور کار قرار گرفته است. 

** باید اعتماد اجتماعی را افزایش داد

جزینی با طرح این مساله که چگونه می توانیم از ظرفیت هلال احمر در بحث مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به بحث پیشگیری اهمیت می دهد که این امر نیاز به مشارکت و اعتماد اجتماعی دارد. 

وی ادامه داد، باید با ارتباط مستمر با مردم اعتماد اجتماعی را افزایش دهیم و از آسیب هایی از جمله مواد مخدر که گریبانگیر جوانان می شود، پیشگیری کنیم.  سایت آفتاب 04 تیر ماه