زندانیان سیاسی و عقیدتی که بطور غیر قانونی اسیرند

ماده 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هیچ احدی نباید مورد توقیف، حبس یا تبعید خودسرانه قرار گیرد.
ماده 10 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.
ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر شخصی متهم به جرمی کیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محکمه ای علنی که تمامی حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بیگناه تلقی شود.
ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر:  
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

حاکمان جمهوری اسلامی ایران هر روز فعالین وگروه های مختلف ملت ایران را به بهانه واهی  “حفظ امنیت ملی” “ارتباط با بیگانگان”” نشر اکاذیب ””تهدید امنیت ملی”” محاربه”” فساد فی الارض ”  ” تبلیغ علیه نظام ”و… یا به جوخه های اعدام می سپارند و یا در زندان های مختلف مورد شکنجه های روحی و روانی قرار میدهند که کوچکترین نمونۀ آن ماه ها  بلاتکلیفی است.

 زندانیانی که هم اینک در شهرهای مختلف ایران دوران محکومیت خود را طی میکنند، فقط به دلیل انجام اقداماتی که حق اساسی و انسانی آن‌ها بوده به زندان افتاده‌اند. این اسیران در بند نمونه هائی هستند ازطیف های مختلف جامعه ومخالفان سیاست های ضد بشری جمهوری اسلامی از جمله: روشنفکران، روزنامه‌ نگاران، وبلاگ‌نویسان، وکلا، دانشجویان، فعالان حقوق کارگری وباورمندان مذهبی .

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید این افراد با اتهاماتی مبهم که در مواردی به صورت گروهی علیه آن‌ها مطرح شده، در زمینه‌ آنچه دستگاه قضایی ایران «تهدید امنیت ملی» می‌خواند، گناهکار شناخته شده و به زندان افتاده‌اند. 

اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان کانون دفاع از حقوق بشر در ایران، ضمن محکوم نمودن هرگونه تبعیض عقیدتی خواهان برقراری کلیه مواد مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر هستند،  فارغ  از هرگونه تفکر، عقیده و باور.

513

کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران