«قتل‌عام خانوادگی» در گچساران بر اثر مصرف شیشه

فرستنده: محمد رضا برزگر

( Mohammadreza Barzegar )

 پدر با قمه به جان خانواده‌اش افتاد و پس از مجروح کردن آنان،

خود و دختر شش ‌ساله اش  را نیز کشت

پدر یک خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد که معتاد به «شیشه» بوده، خود و اعضای خانواده‌اش را با «قمه» مصدوم کرد که منجر به مرگ دو نفر شد.

به گزارش هرانا، روزنامه شهروند روز سه‌شنبه هشتم مهر نوشت: «شامگاه یکشنبه (ششم مهر) حوالی ساعت ٢٢ خبر جنایتی از یکی از روستا‌های گچساران به نام «تلخاب شیرین» از طریق مردم به سامانه ١١٠ اعلام شد و سریعا مأموران انتظامی به محل اعزام شدند. مأموران پس از حضور در محل مشاهده کردند اعضای یک خانواده که شامل یک مرد و زن و دو دختر می‌شدند، قربانی جنایتی هولناک شده‌اند.»

این گزارش می‌افزاید: «نیرو‌های امدادی مجروحان را به بیمارستان رساندند که متأسفانه پدر خانواده و دختر کوچکترش که تنها شش ‌سال سن داشت، جان خود را از دست دادند و مادر این خانواده نیز در کما به‌سر می‌برد.»

مأموران انتظامی گفته‌اند این پدر ٣٢ ساله به نام ابراهیم «پس از مصرف بیش از حد شیشه، با قمه به جان خانواده‌اش افتاده و پس از مجروح کردن آنان، خود را نیز کشته است.»

قتل‌های خانوادگی، در دسته‌بندی مربوط به قتل‌های کشور، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

هفته گذشته هادی مصطفایی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خبر داد که روزانه یک قتل خانوادگی در کشور اتفاق می‌افتد و بیشتر قربانیان نیز زن هستند.

در بسیاری از پرونده‌های مربوط به قتل‌های خانوادگی، قاتلان به دلیل مسائل ناموسی، خیانت و اختلاف‌های مالی مرتکب قتل شده‌اند.

در این می‌ان، مصرف شیشه و توهمات ناشی از آن در وقوع همسرکشی که بیشتر قربانیان آن زنان بوده‌اند نقش مهمی داشته است. هرانا 08 مهرماه