پدری دخترش را خفه کرد+ عکس

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، وقوع یک فقره فوت مشکوک در ساعت 16:30 روز دهم دی ماه سال گذشته از طریق درمانگاه پیامبر به کلانتری140 باغ‌فیض اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری و بررسی‌های اولیه مشخص شد دختربچه 8ماهه‌ای به هویت «هلیا – ن» توسط پدرش به نام «پیام»، متولد 1359 به درمانگاه منتقل شده و حسب اظهارات وی، به علت خفگی در وان حمام فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت و پدر هلیا پس از حضور در اداره دهم، در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 14 روز حادثه دخترم را برای استحمام به حمام بردم و در وان گذاشتم که ناگهان دچار سرگیجه شده و بیهوش شدم و این در حالی بود که هلیا همچنان در وان مانده بود اما زمانی که به هوش آمدم، متوجه شدم که هلیا در وان خفه شده که بلافاصله او را به درمانگاه منتقل کردم.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «هلیا» نتیجه ازدواج دوباره «پیام» بوده و او از ازدواج اولش پسری 6 ساله به نام «عرشیا» دارد که پس از متارکه از همسر اولش، مسئولیت نگهداری از عرشیا نیز بر عهده وی قرار گرفته. در تحقیقات تکمیلی و بر اساس نظریه پزشکی‌قانونی، هیچگونه سابقه یا علائم بیماری منتج به بیهوشی در پیام نیز به‌ دست نیامد.

با مراجعه مادر هلیا به اداره دهم و طرح شکایت از همسرش، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از چندی پیش با همسرم دچار اختلاف شدم تا این که در روز حادثه با شدت پیداکردن اختلافات، تصمیم به متارکه گرفتم.

کارآگاهان با در نظر گرفتن این احتمال که هلیا قربانی اختلافات میان پدر و مادر خود شده، به بررسی فرضیه قتل عمد توسط پیام پرداختند که با آغاز تحقیقات دوباره، پدر هلیا همچنان منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد و اظهارات اولیه خود را تکرار کرد اما سرانجام و با ارائه دلایل و مدارک از سوی کارآگاهان، به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: زمانی که با همسرم درگیر شدم، او مدعی شد که دیگر حاضر به ادامه زندگی با من و نگهداری از بچه نیست و پس از گفتن این موضوع از خانه خارج شد و همزمان با خارج‌شدن مادر هلیا از خانه، هلیا نیاز به استحمام داشت و به همین علت او را به حمام بردم و ابتدا وان پلاستیکی بچه را پر از آب کردم تا هلیا را شستشو دهم اما به‌دلیل اینکه به خاطر درگیری با همسرم بسیار عصبانی شده و هلیا نیز همچنان گریه می‌کرد، به یاد صحبت‌های مادر هلیا در خصوص بزرگ نکردن هلیا و همچنین مشکلات حاصل از ازدواج اول خود افتادم و در حالی‌ که هلیا در وان پلاستیکی دست و پا می‌زد؛ در یک لحظه دستم را روی سینه هلیا گذاشته و او را به زیر آب فشار دادم و پس از مدتی دست و پا زدن وی بی‌حرکت شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

 

هلیا 8 ماهه قربانی اختلاف والدینش شد

Safe6350320404341

هلیا 8 ماهه قربانی اختلاف والدینش شد

Safe6350320404391

پدر هلیا پس از دستگیری

Safe6350320404411

13 اردیبهشت ، 1392
http://www.niazerooz.com/Hot-News-Detail/page_1/14/111429