کودکان ١٠ ساله در ایران، شاغل محسوب می‌شوند

 طبقه‌بندی مرکز آمار ایران:

افرادی که سن آنها بیش از ١٠ سال بوده و طی هفته حتی یک ساعت کار میکنند،

جزو افراد شاغل محسوب می‌شوند.

درحالیکه نرخ بیکاری در ایران از میان ٢٠٢ کشور جهان، رتبه‌ی ١٤٨ را به خود اختصاص داده، مرکز آمار، آمار بیکاری شهروندان را در فصل تابستان ٩،٥ درصد اعلام کرده است.

 طی روزهای اخیر مرکز آمار ایران، آمار بیکاری در ایران را منتشر کرد که در آن کودکان ١٠ ساله در ردیف افرادی که در کارخانه و واحدهای تولیدی مشغول کارند، قرار گرفته‌اند.

براساس طبقه‌بندی مرکز آمار ایران، تمام کسانیکه که سن آنها بیش از ١٠ سال بوده و طی هفته یک ساعت کار انجام می‌دهند، جزو افراد شاغل محسوب می‌شوند.

بر اساس آماری که مرکز آمار ایران اعلام کرده است: در ایران ۲ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۱۹۴ نفر بیکار وجود دارد.

انتشار این آمار از سوی مرکز آمار حکومت اسلامی ایران در حالی است که وزیر کار و امور اجتماعی اواسط شهریورماه امسال در مجلس اعلام کرده بود: هم‌اکنون 6 میلیون بیکار در ایران وجود دارد و اکثر این افراد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌باشند.

“پُرچالش‌ترین مسائل در بخش داخلی” توصیفی بود که علی ربیعی برای آمار بیکاری شهروندان ایرانی بکار گرفته بود و تأکید کرد: اگر برای رفع مشکل بیکاری برنامه‌ریزی نکنیم، ٧ سال بعد، ده میلیون بیکار داریم.

وب‌سایت اصولگرایان نسبت به این آمار که طی چند روز اخیر از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته، نوشته است: “دولت روحانی برای آنکه انتقادها را از خود کاهش دهد، لازم می‌بیند آمارهای نادرست این چنین را ارائه دهد”.

مرکز آمار ایران، نهادی وابسته به نهاد ریاست جمهوری و مستقیما زیر نظر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری فعالیت می‌کند.آژانس کردپا 21 مهرماه