یک نوجوان 15 ساله در حین آموزش نظامی کشته شد!

در جریان برگزاری یک دوره آموزش نظامی به نوجوانان بسیجی در اردوگاه قدس رباط کریم، وجود ایراد فنی در یک قبضه اسلحه کلاشینکف سبب تیراندازی خودکار این سلاح و کشته شدن یک بسیجی 15 ساله به نام “ابوالفضل رستمی” شد و و دو بسیجی نوجوان دیگر زخمی و به بیمارستانی در تهران منتقل شدند.

حوزه مقاومت ثامن الائمه نسیم شهر یک دوره آموزشی برای بسیجان برگزار می کرد که ابوالفضل رستمی 15 ساله و شماری دیگر از نوجوانان نیز در دوره شرکت داشتند.حادثه روز پنج شنبه 17 مهر ماه در جریان همین دوره آموزش نظامی و در حین جابجایی اسلحه رخ داد. یک قبضه کلاشینکف به دلیل نقص فنی، گیر کردن تیر در آن و  بی خبری نوجوانان بسیجی از این نقص فنی، در حین جابه جایی به طور خودکار شروع به تیراندازی کرد و جان ابوالفضل رستمی نوجوان بسیجی 15 ساله را گرفت.

بر اثر این تیراندازی خودکار دو نوجوان دیگر عضو بسیج “حوزه مقاومت ثامن الائمه نسیم شهر” نیز زخمی شدند. دو نوجوان زخمی بلافاصله به بیمارستان بقیه الله تهران اعزام شدند و اکنون وضعیت عمومی آنها مساعد گزارش شده است.

خبرگزاری های رسمی از جمله خبرگزاری مهر از “ابوالفضل رستمی” به عنوان “جوان بسیجی” نامبرده اند اما ابوالفضل رستمی 15 سال داشت و دانش آموز ناحیه 2  شهر بهارستان در رباط کریم بود.

این درحالی است که سایت “مجتمع مهدیون” در نسیم شهر از قول یکی از “شاهدان” نوشته است: “تیر منور بود که با برخورد به گلوی آقای رستمی و دو تا از بچه هاباعث شهادتش شد. مثل این که لوله ی تفنگ منور زن ایراد فنی داشته و با برخورد لوله به زمین تیر از داخل منور زن خارج شده چرخیده و کمانه زد بعد به پای یکی از بچه ها بعدش هم به دست یکی دیگه و در نهایت گردن ابوالفضل رستمی برخورد کرد.”

مقام های مسئول در بسیج و سپاه رباط کریم یا در رده های استانی و سراسری تاکنون درباره کشته شدن این نوجوان 15 ساله بسیجی و زحپخمی شدن دو نوجوان دیگر بسیجی ابراز  نظری نکرده اند.

همزمان دفتر ابراهیم نکو، نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، نیز با صدور اطلاعیه ای، “شهادت ابوالفضل رستمی را به مقام معظم رهبری، تمامی بسیجیان و فرماندهان سپاه” و خانواد وی” تبریک” گفته است.

ابراهیم نکو همچنین گفته است: “خانواده های معظم شهدا بدانند که مجاهدت، فداکاری، ایثار و در نهایت شهادت، راهی است برای رسیدن به آرمان ها که از متن اسلام ناب به ما رسیده است و با حفظ اين روحيه و فرهنگ است كه انسانها را مي تواند در ميدان هاي گوناگون و در تمامي ناملايمات و سختي ها حفظ كند.”

مراسم تشییع ابوالفضل رستمی، بسیجی 15 ساله نیز روز شنبه در “نسیم شهر” برگزار و پیکر این نوجوان در “گلزار شهدای امام زاده حسن” اسماعیل آباد به خاک سپرده شد.ایران وایر: 20 مهرماه