مادر، نوزاد را در بیمارستان جا گذاشت

دریافت از: علیرضا طاهرخانی سیادهی

( Alireza Taherkhani Syadhy )

زنی که همراه مادر بود،لباس های او را عوض کرد و هر دو سریع از بیمارستان خارج شدند.

زن جوان پس از زایمان در یکی از بیمارستان‌های شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد، نوزاد پسرش را در آنجا جا گذاشت و متواری شد.

به گزارش جام جم، سیزدهم مهر امسال دو زن وارد بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان دهدشت شدند. یکی از آنها که باردار بود، برای زایمان به این بیمارستان مراجعه کرده بود.

پرستاران با مشاهده آنها، از همراه زن باردار خواستند تا در بخش پذیرش، کارهای اداری بستری شدن وی را انجام دهد. دقایقی بعد نیز زن جوان را به بخش زایمان بیمارستان منتقل کردند. ساعاتی بعد صدای گریه های نوزاد فضای سالن بیمارستان را پر کرد. یکی از پرستاران در حالی که نوزاد پسری را بغل کرده بود، از اتاق زایمان خارج شد و کودک را به همراه زن جوان نشان داد و سپس او را به بخش نوزادان منتقل کرد.

مادر جوان نیز پس از انتقال به بخش، از پرستار خواست برای دقایقی کودکش را ببیند و سپس نوزاد به بخش منتقل شد. در همین موقع زنی که همراه مادر بود، وارد اتاق شد، لباس های او را عوض کرد و هر دو سریع از بیمارستان خارج شدند.

در پی فرار آنها، مسئولان بیمارستان ابتدا به بخش نوزادان رفتند که مشخص شد نوزاد پسر آنجاست. در ادامه آنها هنگام بررسی پرونده بالینی آن زن پی بردند او حتی هزینه زایمان را نپرداخته و فقط در واحد پذیرش، شناسنامه اش را جا گذاشته است.

مسئولان بیمارستان به جستجو در محوطه پرداختند، اما اثری از مادر کودک و زن همراه وی به دست نیامد، بنابراین موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش دادند.

با تشکیل پرونده ای در این باره، ماموران پلیس آگاهی شهرستان دهدشت برای یافتن مادر فراری و زنی که او را در بیمارستان همراهی کرده بود، به جستجو پرداختند، اما موفق به یافتن آنها نشدند. شواهد نشان می داد مادر کودک لباس های خود را نیز در بیمارستان جاگذاشته و با پوشیدن لباس یکی از بیماران همان اتاق، آنجا را ترک کرده است.

آنها در مرحله بعدی تحقیقات متوجه شدند شناسنامه ای که متعلق به مادر نوزاد بوده جعلی و حتی نشانی خانه ای که او در پرونده پزشکی اش قید کرده، غیرواقعی است. هنوز مشخص نیست این مادر به چه دلیلی کودکش را در بیمارستان جاگذاشته و متواری شده است. تحقیقات گسترده پلیس برای رازگشایی از این پرونده آغاز شده است.

در همین حال معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: با توجه به فرار مادر کودک از بیمارستان، نوزاد 10 روزه اکنون برای نگهداری در اختیار شیرخوارگاه شهرستان یاسوج قرار داده شده است.

سیدعلیرضا موسوی امجد افزود: این نوزاد تا مشخص شدن هویت والدینش و نیز تشخیص صلاحیت آنها برای نگهداری وی، در این شیرخواگاه می ماند. تابناک 24 مهرماه