اطلاعیه کمیته بین المللی علیه اعدام:

فرستنده: محمد رضا برزگر ( Mohammadreza Barzegar)

اعدام کودکان را متوقف کنید و آنهارا وارد بازی‌های سیاسی ومذهبی خود نکنید

روز شنبه، فردین جعفریان در زندان مرکزی تبریز اعدام شد. فردین ۱۴ ساله بود که به‌صورت ناخواسته مرتکب قتل شده بود. جمهوری اسلامی منتظر ماند که این کودک ۱۸ ساله شود تا اعدامش کند.

از طرف دیگر سامان نسیم در سن ۱۷ سالگی به جرم درگیری مسلحانه و قتل یکی از اعضای سپاه پاسداران به اعدام محکوم‌شده است و حکم او به تائید دیوان عالی کشور رسیده است. سامان نسیم این اتهام را رد کرده است و اعلام کرده که فقط اقدام به تیراندازی هوایی کرده‌ است. شایان ذکراست که سامان در تحقیقات اولیه از حق وکیل برخوردار نبوده و هرلحظه امکان دارد سامان نسیم را اعدام کنند. این حکومتی است که به کودکان رحم نمی‌کند و طناب دار را به‌عنوان کادوی تولد ۱۸ سالگی به گردن آن‌ها می‌اندازد.

این در حالی است که ایران بیشترین آمار اعدام کودکان را به خود اختصاص داده است. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در مدت یک سال گذشته ۸ نفر را که هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال بوده‌اند اعدام کرده است. در حال حاضر تنها کشورهایی که کودکان را اعدام می‌کنند ایران، عربستان سعودی، سودان، پاکستان و یمن هستند.

جمهوری اسلامی شرایطی را بر کودکان تحمیل کرده است که در خیابان‌های ایران نظاره‌گر قتل عمد دولتی باشند و خود قربانی ترویج خشونت جمهوری اسلامی باشند. شرایطی که کودکان باید در خیابان‌ها شاهد اسیدپاشی و تعرض و تجاوز به حریم خصوصی زنان باشند و درعین‌حال از تحصیل رایگان و آموزش‌وپرورش بر اساس استانداردهای جهانی محروم باشند. شرایطی که بیشتر در آن ترویج جرم و جنایت وجود دارد و جمهوری اسلامی این شرایط را بر کودکان تحمیل می‌کند و آن‌ها را در زندان‌هایش به دار می‌آویزد. جمهوری اسلامی قتل و آدمکشی را در آن جامعه ترویج می‌دهد؛ و محرومیت اجتماعی و اقتصادی را بر کودکان تحمیل می‌کند تا آن‌ها را قربانی جنایات خود کند. کودکانی که به‌جای بازی‌های کودکانه دست به قتل و بازی اعدام می‌زنند. کودکانی که به‌جای داشتن دنیای کودکانه خود آن‌ها را در دنیای جهل و جنایت اسلامی و مذهبی غوطه‌ور کرده‌اند. این قوانینی است که جمهوری اسلامی بر جامعه تحمیل کرده است.

به این جنایات وسیعا اعتراض کنید! کمیته بین المللی علیه اعدام 28 مهرماه