ادامه حملات بر علیه زنان در جمهوری اسلامی، اینبار در جهرم و با چاقو

تجمع-مجلس11

  پس از جنایت فاجعه بار اسید پاشی های سازماندهی شده در اصفهان و شهر های دیگر ایران، رسانه ها از حملات زنجیره ای توسط چاقو به زنان در شهر جهرم خبر داده اند و شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، می‌گوید نتایج تحقیق ۳۲ جلدی وسیعی که درباره خشونت علیه زنان انجام شده بود،  گم شده است.

 بر مبنای گزارش های منتشر شده حد اقل ۵ تن از زنان مورد حمله قرار گرفته دانشجو هستند، این حملات درحالی اتفاق میافتند که پس از گذشت ۴۰ روز از ماجرای اسیدپاشی در اصفهان هنوز عامل یا عاملان آن بازداشت نشده اند. اما برخی گزارش ها از ادعای دروغین مسئولان مبنی بر دستگیری عاملان حملات جهرم خبر داده اند.گفتنی است یکی از نکات تامل برانگیز حملات جهرم چگونگی ونوع حمله است که از طریق فرو کردن چاقو در باسن زن های جوان انجام گردیده است، رفتاری که منعکس کننده مشکلات جنسی و روانشناختی حادی است که سخت گیری های افراطی مذهبی و جنسی حکومت اسلامی در جوانان ایران به وجود آورده است.

امسال بی تردید وحشیانه ترین و آشکارترین نمونه های خشونت بر علیه زنان توسط داعشیان عراق و ایران صورت گرفته است.

به بردگی بردن زنان در عراق و فروختن آنها، اسیدپاشی بر صورت زنان در ایران،  حملات زنجیره ای و وحشیانه  توسط چاقو به زنان در شهر جهرم  شرم آورترین نمونه ها و رفتارهای زن ستیزانه و تبعیض آمیزی است که درسال جاری شاهد آن بوده ایم .

اعضای نمایندگی هانوفربا محکوم نمودن اینگونه اعمال سرکوبگرانه، غیر انسانی‌ و مغایر با حقوق بشر از تمامی انسان های آزاده و آزادیخواه، سازمانها، فعالان و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر میخواهند تا نسبت به اینگونه اعمال در جمهوری اسلامی واکنش نشان داده و از حقوق زنان ایران دفاع نمایند.

آری مداخه موثر و حمایت تمامی انسان‌های آزاده و مجامع بین‌المللی در مقطع حساس كنونی از زنان ایران، مانع از وقوع هر فاجعه و تراژدی دیگریست.

545

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی هانوفر