۸۰ درصد کودک آزاری ها توسط والدین رخ می دهد

«حسین اسد بیگی»  مسوول اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی:

برخی از والدین برای شب ادراری دست و پای کودک را در آب جوش فرو کرده‌اند.

مسوول اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۸۰ درصد از کودک آزاری‌ها توسط والدین انجام می‌شود.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، «حسین اسد بیگی» روز یکشنبه درهمایش حقوق کودک و پیشگیری از کودک آزاری اظهار کرد: معضل کودک آزاری ناشی از عوامل متعددی است که افراد به ویژه والدین کودکان را از نظر جسمی، روحی و جنسی مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

وی افزود: برخی از موارد کودک آزاری بسیار دلخراش و ناراحت کننده است، به صورتی که دیده شده برخی از والدین برای شب ادراری دست و پای کودک را در آب جوش فرو کرده‌اند.

وی همچنین آزار جنسی کودکان را از دیگر موارد بغرنج کودک آزاری عنوان کرد و گفت: برخی افراد کودکان را در مواجه با برخی مسایل جنسی که لازم نیست بدانند قرار می‌دهند که بد‌ترین نوع کودک آزاری است.

مسوول اورژانس اجتماعی کشور بیان کرد: غفلت از نیازهای عاطفی، مالی و معنوی کودکان و همچنین سهل انگاری و بی‌توجهی به مسایل آموزشی کودکان نیز از دیگر موارد کودک آزاری است.

اسد بیگی اصلاح خانواده را مهم‌ترین عامل در کاهش کودک آزاری عنوان کرد و گفت: اورژانس اجتماعی کشور با تخصیص خط ۱۲۳ به صورت ویژه آماده ارایه خدمات به همه افراد بخصوص کودکان است.

وی تاکید کرد: پایگاه‌های خدمات اجتماعی در ۱۶۸ منطقه کشور با ۳۰۰ دستگاه خودرو بویژه در سکونت گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌های شهر مستقر هستند.

وی افزود: ۱۵۰ مرکز تلفنی نیز آماده پاسخگویی به مردم در بحران و حوادث اجتماعی و درگیری‌ها است.

مسوول اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه متاسفانه اوژرانس اجتماعی پس از سالیان متمادی فعالیت آنچنان که باید در جامعه شناخته نشده است، تاکید کرد: مردم برای مسایل مختلف و غیرضروری با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرند اما جامعه‌شناختی نسبت به اورژانس اجتماعی و خدمات آن ندارد.هرانا 09 آذر