بهائیان حقوق شهروندی ندارند!!!

مادهٔ ۱ اعلامیۀ جهانی حقوق بشر : تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.

مادهٔ ۲ اعلامیۀ جهانی حقوق بشر : همه انسانها بی هیچ تمایزی از هر سان که باشند، اعم از نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیدهٔ دیگری، خاستگاه اجتماعی و ملی، [وضعیت] دارایی، [محل] تولد یا در هر جایگاهی که باشند، سزاوار تمامی حقوق و آزادیهای مطرح در این «اعلامیه» اند. به علاوه، میان انسانها بر اساس جایگاه سیاسی، قلمروقضایی و وضعیت بین‌المللی مملکت یا سرزمینی که فرد به آن متعلق است، فارغ از اینکه سرزمین وی مستقل، تحت قیمومت، غیرخودمختار یا تحت هرگونه محدودیت در حق حاکمیت خود باشد، هیچ تمایزی وجود ندارد.

مادهٔ ۳ اعلامیۀ جهانی حقوق بشر : هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.

در تضاد آشکار با موادذکر شده آقای محمد موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز و رئیس دائرةالمعارف بزرگ اسلامی ایران ، روز دوشنبه گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، مطالبی بشرح زبر بیان کردند:

بهائیان حقوق شهروندی ندارند!!!

هیچوقت ما نمی‌گوییم بهایی حق تحصیل آزاد دارد، اصلاً حقوق شهروندی ندارد.

محمد موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز و رئیس دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در آخرین گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اعلام میدارد که بهائیان حقوق شهروندی ندارند و از حق تحصیل آزاد هم نباید برخوردار باشند.

وی در ادامه می افزاید: مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان از حق شهروندی برخوردارند، چون ادیان ابراهیمی هستند.

این سخنان در شرایطی بیان میشود که سایر ادیان بویژه مسیحیان وحتی اهل سنت، دراویش، پیروان اهل حق و…  نیزنه تنها از کلیه امکانات و حقوق شهروندی محرومند بلکه پیوسته مورد سرکوب و اذیت و آزار دولتمردان جمهوری اسلامی قرار میگیرند.

این سخنان در شرایطی عنوان میشود که ترکمن ها، بلوچ ها، خوزستانی ها و کردهای ایران که اکثریتشان پیرو تسنن هستند  حق ندارند حتی یک مسجد اهل تسنن در داخل پایتخت ایران داشته باشند .

ما اعضای نمایندگی اشتوتگارت کانون دفاع از حقوق بشر در در ایران ، این اظهارات مسئولین جمهوری اسلامی را بشدت محکوم کرده و خواهان اجرای کامل مفاد اعلامیۀ جهانی حقوق انسانها در ایران هستیم .

560

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی اشتوتگارت