آمار كودكان كار در خراسان رضوی نگران كننده است

‌دریافت از:بهروز معزی  Behrouz Moezi

مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش…..

مشهد- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه خراسان رضوی به علت گستردگی جغرافيايی شاهد مهاجرت روز افزون روستائيان به مراكز شهر است كه باعث افزايش آمار كودكان كار در اين استان می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه گرد ظهر شنبه در حاشیه برپایی همایش سالانه شورا‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: یكی از مشكلات آموزش و پروش كمبود امكانات و مراكز آموزشی است كه متاسفانه خراسان رضوی با ویژگی مهاجر‌ پذیری بالایی كه دارد شاهد افزایش کودکان کار است.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده ادامه داد: به منظور جلوگیری از افزایش آمار كودكان كار در خراسان رضوی لازم است توجه ویژه ای به گسترش و افزایش تعداد مراكز آموزشی غیر دولتی شود كه لازمه آن حمایت استانداری و شهرداری این استان از مراكز غیردولتی است.

معاون وزیر آموزش و پروش كشور گفت: یكی از مباحث مهم در بحث توسعه و ارتقاء خدمات آموزشی ادارات آموزش و پرورش كشور زیرساخت ها است.

وی بیان كرد: در همین راستا دنبال شناسایی منابع جدید برای جذب مشاركت های بخش خصوصی و مردمی هستیم تا دیگر بار مالی بر دوش مردم اضافه نشود.

گرد ادامه داد: درواقع همین مشاركت های كوچك خیران و مردم است كه می تواند با مدیریت صحیح باعث برداشتن گام های موثری در زمینه بهبود وضعیت زیرساخت هایی مانند بی ‌سوادی در استان باشد. خبرگزاری مهر 04 مهرماه