باز هم سرکوب بی دلیل مردم، باز هم عدم پاسخگوئی!

مرگ مشکوک جوان متاهل اصفهانی در بازداشگاه پلیس

محسن ملکی، شهروند اصفهانی که در رابطه با جشن چهارشنبه سوری بازداشت شده بود، بصورت پر ابهامی در بازداشتگاه کلانتری ۱۶ اصفهان درگذشت، خانواده وی مدعی هستند بر روی پیکر وی آثار ضرب و شتم مشاهده شده است. به گفته خانواده آقای ملکی نیروهای انتظامی و بیمارستان خورشید که نامبرده احتمالا در آنجا فوت نموده، از ارایه مدارک و گزارشات پزشکی مربوط به آنان خودداری کرده اند.

محسن ملکی، کارگر ۲۶ ساله به دلیل داشتن سابقه بازداشت در سال ۸۹ موظف بوده است هر سال خود را پیش از چهارشنبه سوری به کلانتری معرفی کند، با اینکه امسال حاضر به این اقدام نشده در خیابان و توسط نیروی انتظامی بازداشت شده است.

پروانه شیرانی،  مادر محسن ملکی، می‌گوید: ساعت ۳ بعدازظهر روز سه شنبه، ساعاتی پس از بازداشت، محسن را ملاقات کرده و هیچ مشکل قابل مشاهده ای نبود اما ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه، طی تماسی، خبر فوت فرزندش را دریافت کرده است. او می‌گوید که نمی‌دانیم در عرض این چند ساعت چه اتفاقی برای محسن افتاده، مقامات کلانتری و بیمارستان، از ارائه پرونده و حتی لباس‌های محسن خودداری می کنند و تنها یک کیف از محسن به ما تحویل دادند! پروانه شیرانی در این گفتگو تاکید دارد که آثار شکستگی، خون مردگی و جراحت در صورت و بدن محسن دیده شد.

مرگ مشکوک زندانی‌ها و بازداشت‌ شده‌ها در زمان بازداشت، در ایران سابقه دارد و معروف‌ترین نمونه آن در سال‌های اخیر، مرگ ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس است.

ما فعالین کانون حقوق بشر در ایران (نمایندگی دانمارک) خواستارتوقف اینگونه بی قانونیها محاکمه و هر چه سریعتر تمامی افراد مسئول در اینگونه فهل ها از طریق قانون میباشیم.

591

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی دانمارک