در سنندج دو جوان ١٧ و ٢٠ ساله خودکُشی کردند

فرستنده: محمد رضا برزگر  Mohammadreza Barzegar

بطور متوسط روزانه  ١٣ نفر از طریق خودکشی

به زندگی خود پایان می‌دهند.

دو روز قبل یک جوان اهل سنندج به نام ماهان عزیزی در یکی از تفرجگاه‌های این شهر با حلق‌آویز کردن خود به طناب‌دار، اقدام به خودکشی و در نتیجه جان خود را از دست داده است.

یک منبع مطلع درباره این حادثه به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: روز دوشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ماهان ٢٠ ساله از منزل خارج و در حوالی جاده سنندج – دیواندره خودکُشی می‌کند.

این منبع افزود: خانواده این جوان کُرد به دلیل نگرانی از وضعیت فرزندشان روز بعد به این تفرجگاه مراجعه کرده، اما با جسد حلق‌آویز شده فرزندشان روبرو شده بودند.
تاکنون انگیزه و دلیل خودکُشی جوان سنندجی نامعلوم می‌باشد.

همچنین اوایل هفته‌ی جاری در شهرک نایسر سنندج جوانی ١٧ ساله در منزل خودکُشی کرده است.

هویت این جوان کُرد، امید یاراحمدی فرزند عطاء می‌باشد و شهروندان محلی، بیکاری و افسردگی را عامل اصلی اقدام به خودکُشی وی عنوان می‌کنند.

در ایران، شمار خودکشی روز به روز در حال افزایش و گفته می‌شود روزانه به‌طور متوسط ١٣ نفر از طریق خودکشی به زندگی خود پایان می‌دهند.

وضعیت نا‌بسامان اقتصادی، بیکاری و نداشتن آینده روشن، علاوه بر آن نداشتن امید به تغییر وضعیت موجود، سرکوب اجتماعی، قوانین تبعیض‌آمیز و عدم توانایی فرد برای “انتخاب” در عرصه‌های مختلف زندگی مثل یافتن همسر، شغل و غیره از علل بالا رفتن یکباره آمار خودکشی در ایران به شمار می‌رود. آژانس کردپا 09 اردیبهشت