کسب درآمد، ٤٠٠ دانش‌آموز مریوانی را از تحصیل محروم کرد

دریافت از : حسین کفایت حقیقی Hossein Kefayat Haghighi 

حدود ١٠٠ دانش‌آموز ابتدایی و ٣٠٠ دانش‌آموز راهنمایی و دبیرستان در مریوان  به حکم نان‌آور خانواده بودن، از ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی محروم می‌گردند.

فقر معیشتی در خانواده‌های مریوانی، بازماندن فرزندانشان از تحصیل را درپی داشته است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، سال تحصیلی ٩٤ـ ٩٥ در شهرستان مریوان بدون حضور ٤٠٠ دانش‌آموز کُرد آغاز گردیده که در رده‌ی سنی ٦ تا ١٧ سال قرار دارند.

یکی از معلمان شهر مریوان با اعلام چنین آماری، گفته است: این دانش‌آموزان به دلیل نداشتن پول به مدرسه نمی‌روند و هرساله بر تعداد آنان افزوده می‌شود.

روزنامه فرهیختگان در گزارشی به نقل از اسکندر لطفی می‌نویسد: “اگر مسئولان برای دانش‌آموزان روستایی امکانات و بودجه در نظر بگیرند می‌توان بسیاری از این دانش‌آموزان را به چرخه تحصیل بازگرداند”.

اسکندر لطفی: بزرگترین آرزوی بسیاری از این دانش دآموزان درس خواندن است که هیچ وقت به آن نمی‌رسند

نبود امکانات کافی یکی دیگر از علل بازماندن حدود ١٠٠ دانش‌آموز ابتدایی و ٣٠٠ دانش‌آموز راهنمایی و دبیرستان در مریوان محسوب می‌شود که به حکم نان‌آور بودن خانواده از ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی محروم می‌گردند.

وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی در روزهای نخستین تصدی این وزاتخانه قول داد که “عدالت آموزشی” را برقرار و دیگر دانش‌آموزی به سبب فقر از تحصیل محروم نشود.

چندی قبل نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از محروم ماندن ٧٠٠ دانش‌آموز از تحصیل خبر داده و درباره‌ی علل چنین وضعیتی به ایسنا گفته بود: “تأمین معاش خانواده و تخصیص نیافتن اعتبار لازم جهت شناسایی، جذب و نگهداشتن کودکان بازمانده از تحصیل باعث بوجود آمدن شرایط کنونی شده است”.

طبق آمارهای نیمه‌رسمی، تنها ۶۷% از دانش‏‌آموزانی که باید در مدرسه مشغول تحصیل باشند، در کلاس‌های درس حضور دارند.آژانس کردپا 09 خرداد