پرونده‌ی آزار جنسی کودکان مسکوت مانده است

فرستنده: حسین کفایت حقیقی   Hossein Kefayat Haghighi

برای معلم مدرسه ابتدایی دخترانه روستای “نروی” علیرغم تعدی به چند دختر ١١ ساله،

هیچ پیگرد قضایی برای او صادر نشده است.

خانواده‌های دختران قربانی آزار جنسی در شهرستان پاوه در انتظار روند دادرسی به شکایت از معلم یک مدرسه می‌باشند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، معلم مدرسه ابتدایی دخترانه روستای “نروی” علی‌رغم تعدی به چند دختر ١١ ساله، هیچ پیگرد قضایی برای او صادر نشده است.

پدر یکی از دختران قربانی با تأیید این خبر به خبرنگار کُردپا گفت: بنده بهمراه شش تن دیگر شکوائیه‌ای را علیه آقای “ب.ف” تنظیم و آن را در دادگاه پاوه ثبت کردیم.

پیشتر آژانس کُردپا گزارش کوتاهی درباره‌ی اذیت و آزار دختر بچه‌های ششم ابتدایی مدرسه روستای نروی از توابع بخش نوسود منتشر کرده بود.

این شهروند کُرد در تماسی تلفنی تصریح کرد که دختر او و دیگر قربانیان تنها به صورت “دستی” و “مالشی” مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند و هیچگونه “تعرض” و “رابطه‌ای” صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار آژانس کُردپا مبنی بر انتظارات شما و دیگر قربانیان از نهادهای مربوطه به ویژه آموزش و پرورش، اظهار داشت: “رسیدگی کامل و در چارچوب قانون، خواست اصلی ما می‌باشد”.

عدم بازداشت معلم مدرسه در شهرستان پاوه در حالی است که طبق قانون، کودک‌آزاری از جرائم عمومی محسوب و حتی نیاز به شاکی خصوصی ندارد.

گفته می‌شود که این موضوع به یک بحث جدی در میان شهروندان و فعالان حقوق مدنی مبدل گشته و خواستار رسیدگی سریع و جدی به این عمل زننده و غیر اخلاقی معلم مذکور هستند.

 حداکثر مجازاتی که در قانون حمايت از كودكان و نوجوانان برای اذیت و آزار جنسی پیش بینی شده است ٦ماه حبس و ١ میلیون تومان جزای نقدی است.آژانس کردپا 08 خرداد