گروگان گیری 7 نوجوان در پردیس

 این  نوجوانان در اظهاراتي مشابه به كارآگاهان گفتند از سوي پنج مرد خشن ربوده شده

و براي اخاذي از خانواده‌هايشان تحت شكنجه قرار گرفته‌ بودند.

فرستنده: مریم مرادی Maryam Moradi

پنج تبهكار افغان كه متهم هستند هفت نوجوان هموطن خود را ربوده و با شكنجه در يكي از باغ‌هاي كرج از خانواده‌هايشان در افغانستان اخاذي كرده بودند، به دام پليس افتادند.

به گزارش خبرنگار ما، چند روز قبل بود كه مأموران پليس آگاهي كرج به رفت و آمدهاي مشكوك اتباع افغان به يكي از باغ‌هاي فرديس مشكوك شدند و محل را تحت‌نظر قرار دادند.

پس از آنكه بررسي‌هاي پليس مشخص كرد سناريويي جنايي داخل باغ در جريان است با عمليات غافلگيري هفت نوجوان تبعه افغان كه داخل شكنجه‌گاهي داخل باغ گرفتار شده بودند، آزاد و پنج مرد خشن افغان را كه در حال نگهباني از آنجا بودند، بازداشت كردند. 

هفت نوجوان در اظهاراتي مشابه به كارآگاهان گفتند از سوي پنج مرد خشن ربوده شده و براي اخاذي از خانواده‌هايشان تحت شكنجه قرار گرفته‌ بودند.

يكي از آنها گفت مدتي قبل بود كه همراه دوستانم كه همگي نوجوان هستند براي يافتن كار به صورت غير قانوني از مرز عبور كرديم و خودمان را به پايتخت رسانديم. چند روز قبل بود كه مردي افغان به ما گفت كه كار خوبي در يكي از باغ‌هاي فرديس كرج برايمان پيدا كرده و كارفرما حاضر است دستمزد خوبي هم بدهد.

از آنجا كه ما مجوز اقامت نداشتيم به آن مرد كه هموطن ما بود، اعتمادكرديم و همراه او راهي آن باغ شديم. وقتي وارد باغ شديم چهار مرد ديگر كه همگي افغان بودند، منتظر ما بودند. آنها ما را داخل اتاقي حبس و به شدت شكنجه كردند. آنها در قبال زنده ماندن ما شرط گذاشتند با خانواده‌هايمان در افغانستان تماس بگيريم و آنها را مجبور كنيم پنج تا هفت ميليون پول به حساب سركرده باند واريز كنند وگرنه ما را خواهند كشت. ما كه تحمل شكنجه‌ها را نداشتيم، درخواست آنها را قبول كرديم اما بعد از واريز شدن پول آنها به قولشان عمل نكردند تا اينكه مأموران پليس وارد محل شدند و ما را آزاد كردند.

پس از اقرار هفت آدم ربا، از آنجا كه حادثه آدم ربايي در تهران صورت گرفته بود، با اعلام عدم صلاحيت رسيدگي در استان البرز، پرونده روي ميز قاضي احمدبيگي، بازپرس ويژه قتل تهران قرار گرفت. بازپرس بعد از بررسي اوراق پرونده تيمي از كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران را مأمور تحقيق از متهمان و گروگان‌هاي آزاد شده كرد.جام نیوز 01 مهرماه