دانش‌آموزان ۲ مدرسه آسیب‌دیده سوادکوه شمالی جابجا می‌شوند

فرستنده خبر: بهروزخسروی  Behrooz Khosravi

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به بارندگی شدید در استان و آسیب به دو واحد آموزشی در سوادکوه شمالی گفت: دانش آموزان این واحدها تا مرمت مدرسه شان جابجا می شوند.

علی‌اصغر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه براثر بارندگی دو مدرسه در شهرستان سوادکوه شمالی دچار آسیب شدند گفت: سقف یکی از مدارس تخریب شد و امروز هر دو مدرسه تعطیل بودند و برای روز دوشنبه، مدرسه جایگزین برای دانش آموزان پیش‌بینی‌شده است.

وی با اظهار اینکه در همه شهرستان‌ها شاهد بارندگی شدید بوده‌ایم عنوان کرد: بیشتر خسارت‌ها در شهرستان‌های بابل، نور، سوادکوه شمالی و بابلسر گزارش‌شده است.

به گفته احمدی در بابل علاوه آب‌گرفتگی روستاها، مسیر حاشیه رودخانه بابل رود براثر آب‌گرفتگی شدید مسدود شده است و هم‌اینک تردد در آن صورت نمی‌گیرد و تلاش برای پاک‌سازی مسیر ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: در سوادکوه شمالی راه دسترسی روستای «قرآن تالار» براثر گل‌ولای مسدود شده بود که با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی‌شده است.

وی بابیان اینکه بارندگی شدید در شیرگاه یک واحد مسکونی را در معرض خطر تخریب قرار داده است از اتخاذ تدابیر لازم برای جابجایی ساکنان و اموال این واحد مسکونی خبر داد و گفت: اگر این تدابیر صورت نمی‌گرفت احتمال خطر برای ساکنان این واحد مسکونی وجود داشته است.

احمدی، آسیب به بخش کشاورزی و کشت دوم در شهرستان‌های بابلسر و بابل و برخی دیگر از مناطق استان را از دیگر خسارت‌های بارندگی شدید روزهای اخیر اعلام کرد و بابیان اینکه پل‌های ارتباطی بزرگ در برخی شهرستان‌ها دچار خسارت شدند گفت: اگر تأمین اعتبار لازم برای مرمت آن‌ها صورت نگیرد قطعاً در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران وضعیت مناطق کوهستانی و ارتفاعات ازجمله بخش کجور، آلاشت و سیاه‌بیشه را همراه با ریزش‌های برف دانست و گفت: این مناطق براثر بارش‌های برف سفیدپوش شده‌اند و به هم استانی‌ها توصیه می‌شود برای سفر به این مناطق، خودروی‌شان را به تجهیزات لازم مجهز کنند.

احمدی تصریح کرد: سامانه ناپایدار جوی در حال خروج از استان است و پیش‌بینی می‌شود فردا جوی پایدار در استان را شاهد باشیم و هم‌اکنون نیز ریزش باران در برخی مناطق قطع‌شده است. خبرگزاری مهر 10 آبان