بیش از دو میلیون بی سواد در ایران

دریافت خبر از : بهروزخسروی  Behrooz Khosravi

بیسوادان  کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند.

معاون سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت که  بر اساس سرشماری سال ۹۰ بیش از دو میلیون نفر از جمعیت کل کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، محمد مهدی‌زاده با بیان اینکه مسئولان سوادآموزی باید در راستای شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بی‌سواد تلاش بیشتری کنند، افزود: “در سالهای گذشته درزمینهٔ شناسایی و آموزش اولیاء بی‌سواد اقدامات خوبی انجام‌شده است اما نیاز به تلاش بیشتری دارد”.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: “بر اساس سرشماری سال ۹۰ بیش از دو میلیون نفر از جمعیت کل کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد هستند که همه باید با همکاری و همدلی در جهت آموزش و باسواد شدن آنان سعی و تلاش کنیم”.

معاون سازمان سوادآموزی کشور تصریح کرد: “کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته دارای نیروی انسانی باسوادی هستند و امروز در سطح کشور، استان‌های توسعه‌یافته در سایه رشد دانش و علم، به رشد و برخورداری رسیده‌اند”.

وی با تأکید بر اینکه باید در استان ایلام سوادآموزی تا محقق شدن اهداف شتاب بیشتری بگیرد تا در توسعه استان اثرگذار باشد، اضافه کرد: “ریشه‌کنی بی‌سوادی به رشد جامعه کمک می‌کند”. هرانا 10 آبان