مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، امروز سه‌شنبه سوم آذر به خبرگزاری فارس گفته است که این تعداد، کودکان و نوجوانانی هستند که در سن دانش‌آموزی‌اند اما به جای تحصیل، مشغول کارند.

به گفته اسفندیار چهاربند، این کودکان به‌طور عمده در مناطق «جرم‌خیز» و «آسیب‌پذیر» جمع می‌شوند و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به مدرسه بازگردانده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران کاهش سن اعتیاد به ۱۴ سالگی را تأیید کرده اما در عین حال گفته است نوجوانانی که در این سن معتاد می‌شوند، «در جمعیتی هستند که ترک تحصیل کرده یا به مدرسه نیامده‌اند.»

بر اساس آماری که علی زرافشان، معاون وزیر آموزش و پرورش ایران مهرماه امسال اعلام کرد، ۳۵ هزار نفر در دوره دبستان و ۱۸۰ هزار نفر در دوره متوسطه اول از تحصیل بازمانده‌اند.

به گفته او، در دوره دوم متوسطه نیز ۱۸ درصد دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند. جمعیت دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در ایران بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۱۸ درصد آن ۵۷۶ هزار دانش‌آموز می‌شود.

در مجموع دوره‌های تحصیلی از دبستان تا پایان دوره متوسطه در ایران نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل باز مانده‌اند.رادیو زمانه 03 آذر