معاون وزیر آموزش و پرورش: ازدواج زودهنگام مانع از ادامه تحصیل دختران

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش :

ترک تحصیل ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳!

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت ازدواج‌های زودهنگام در برخی استان‌ها مانع از ادامه تحصیل دانش‌آموزان دختر می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یکشنبه هشتم آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، از ترک تحصیل ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ خبر داد و گفت: «علت عمدتاً به مسائل فرهنگی خاص برخی از استان‌ها و مناطق کشور برمی‌گردد».

وزارت آموزش و پرورش در بهار سال جاری اعلام کرده بود که ترک تحصیل دختران در مناطق عشایری، روستایی و دور افتاده بیشتر است.

زرافشان در ادامه گفت: «در سال اول کسانی که از راهنمایی به پایه اول متوسطه نیامده‌اند، که حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر هستند، تعداد دختران بیشتر است».

او این آمار را در پایه دوم و سوم متوسطه معکوس خواند و گفت: «از نظر فارغ التحصیلی دختران آمارشان بیشتر است. البته از جهت نمره دختران شرایط بهتری نسبت به پسران دارند».

معاون وزیر آموزش و پرورش با مقایسه وضعیت آموزشی دختران در ایران با کشورهای همسایه گفت: «هم اکنون امکانات آموزشی و دسترسی دختران به آموزش به نسبت بهتر شده است».

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیز فروردین ۹۴ گفت که «افزایش جمعیت تحت پوشش دانش آموزان دختر در مدارس»، «توسعه مقطع متوسطه اول و دوم برای دختران»، «توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مختلف در مقطع متوسطه نظری و توزیع نامتوازن رشته‌ها در دوره متوسطه دوم» اولویت‌هایی است که در برنامه‌های توسعه آموزش و پرورش برای دختران پیگیری می‌شود. رادیو زمانه 08 آذر