بنیانگذار محک: بیمارستانها کودکان سرطانی بدحال را پذیرش نمی‌کنند

بنیان‌گذار محک گفت که  بیمارستانها از پذیرش کودکان مبتلا به سرطان که امیدی به زندگی ندارند خودداری می‌کنند، به‌طوریکه این کودکان بیمار که از شهرهای دور مانند سیستان و شهرهای دیگر به تهران منتقل می‌شوند دچار مشکل پذیرش بیمارستانی هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، سعیده قدس، بنیان‌گذار محک در افتتاح نخستین بخش درد برای کودکان مبتلا به سرطان با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه محک اظهار داشت: “در زمان‌هایی که دولت‌ها به‌دلیل مشغله‌های زیاد نمی‌توانند در عرصه‌های محیط زیست، بانوان، جوانان و … ورود کنند این نهادهای مردمی هستند که نقش خود را ایفا می‌کنند”.

وی با اشاره به مشکلات دارو و درمان کشور در ایام تحریم‌ عنوان کرد: “امروز شاهد افتتاح نخستین بخش درد برای کودکان مبتلا به سرطان در ایران و خاورمیانه هستیم که در نوع خود در دنیا این امر بسیار قابل توجه است”.

بنیان‌گذار محک با تأکید بر درمان‌های تسکینی برای کودکان مبتلا به سرطان تصریح کرد: “تجربه لحظاتی که یک کودک ۲ساله مبتلا به سرطان؛ درد می‌کشد لحظات بسیار دردآوری است و اگر در بهترین تجهیزات، گرانترین داروها و زیباترین بیمارستان‌ها نیز بستری شوند با این وجود دردهای آنان به‌مانند جهنم است”.

وی تشریح کرد: “هم اکنون بیمارستانها از پذیرش کودکان بیمار بدحال که امیدی به زندگی ندارند خودداری می‌کنند، به‌طوری که کودکان مبتلا به سرطان که از شهرهای دور مانند سیستان و شهرهای دیگر به تهران مراجعه می‌کنند دچار مشکل پذیرش بیمارستانی هستند، ولی بیمارستان محک این‌گونه بیمارانی را که حیاتشان در خطر است پذیرش می‌کند”.

بنیان‌گذار محک با دردناک توصیف کردن وضعیت کودکان مبتلا به سرطان که گاهی از بدن آنان خون بیرون می‌زند، نسبت به فراهم شدن خدمات مراقبتی در منزل بیماران در آینده‌ای نزدیک، به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم بیمارستان محک ابراز امیدواری کرد.هرانا 08 آذر