روایتی از آزادی ۱۶۹ زندانی توسط دانش‌آموزان یک مدرسه

 

danesh amozan khayer

فرستنده خبر: Ehsan Fatahi احسان فتاحی

 در آستانه هفته معلم لازم است از معلمانی تقدیر کرد که به فرزندان این سرزمین چگونه ایثارکردن را می‌آموزند و باعث تبلور احساس نوع دوستی در وجود آنها می‌شوند، گزارش پیش رو روایت چند ساله تلاشهای دانش‌آموزانی است که ۱۶۹ زندانی را آزاد و به ۳۰ خانواده گرفتار زندانیان کمک کردند.

 محمدرضا دهرویه، مدیر مدرسه تیزهوشان علامه حلی ۳ منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران در باره اقدام خیرخواهانه دانش آموزانش می‌گوید: “دانش آموزانم هر سال، در یکی از روزهای اسفند ماه گروه‌های تعاونی سه نفره تشکیل می‌دهند و هرآنچه بتوانند از انواع غذا گرفته، تا هنرهای دستی، عکس و موسیقی تولید و بازارچه خیریه‌ای را برپا می‌کنند”.

وی ادامه می‌دهد: “این کار سه سال است که انجام می‌شود، در سال اول هشت میلیون، در سال دوم ۱۸ میلیون و در سال سوم ۲۳ میلیون تومان جمع آوری شد”.

مدیر این مدرسه با بیان اینکه این بازارچه خیریه به مدت یک روز برپا می‌شود و در آن روز بوفه مدرسه را می بندیم تا بچه ها از بازارچه خیریه خرید کنند، بعد از ساعت مدرسه نیز معمولا خانواده‌ها و کسانی که از برپایی بازارچه باخبر شده‌اند وارد مدرسه می‌شوند.

دهرویه می‌افزاید: “هر کجا بتوانیم از سایت آموزش و پرورش گرفته تا دیوارهای منتهی به مدرسه برای پر رونق شدن بازارچه تبلیغات می‌کنیم. نکته جالب اینجاست که حتی معاون مدرسه هم برای غرفه‌ها تبلیغ می‌کند و از دانش‌آموزان بابت این تبلیغ پول دریافت می‌کند که در نهایت آن مبلغ هم صرف امور خیر می‌شود”.

وی به نیت این دانش آموزان و کار خیری که انجام می‌دهند اشاره می‌کند و می‌گوید: “هر سال مبلغی که جمع آوری شد را صرف آزادسازی زندانیان کردیم. بچه‌ها در سال اول ۳۱ نفر، در سال دوم ۸۴ و در سال سوم ۵۴ نفر را آزاد کردند. امسال کار جدیدی که انجام شد این بود که از محل مبلغ جمع آوری شده به ۳۰ خانواده زندانیانی که نمی‌توانستیم آزاد کنیم کمک‌هایی شد”.

مدیر این مدرسه ادامه می‌دهد: “بچه ها یک روز به زندان می‌روند و از صبح تا ظهر آنجا هستند و از میان پرونده‌هایی که برایشان می‌آورند، تعدادی را انتخاب می‌کنند”.

دهرویه خاطره‌ای از یک زندانی آزاد شده هم دارد و می‌گوید: “فرد جوانی بخاطر دو میلیون تومان به زندان افتاده‌ بود که مدتی از آن را حبس کشیده بود و مابقی را دانش‌آموزانم پرداخت می‌کنند تا فرد آزاد شود”.

وی ادامه می دهد: “این فرد یک مادر تنها در مشهد داشت. بچه‌ها با مادرش تماسی داشتند و او گفته بود که شنیده‌ام شما فرزندم را آزاد کردید و در حرم امام رضا برایتان دعا می‌کنم. این اتفاق و اقدام خیر تاثیر خوبی روی بچه‌ها گذاشته است”.هرانا ـتاریخ : ۱۳۹۵/۰۲/۰۹