چهارصد هزار دانش‌آموز مهاجر در مدارس ایران

 

kodak afghan

فرستنده خبر: Ehsan Fatahi احسان فتاحی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت که ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز مهاجر در حال حاضر در مدارس و ۱۲ هزار نفر در دانشگاه‌های ایران داریم و همین تعداد از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: “۱۰ درصد از پناهندگان در استان کرمان به سر می‌برند و ۱۵ درصد از اتباع غیرمجاز در استان کرمان ساکن هستند”.

احمد محمدی‌فر در دیدار اعضای هیئت دیپلماتیک در بحث پناهندگان با استاندار کرمان اظهار کرد: “در ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی ایران همواره پذیرای جمعیتی بین ۳ تا ۵ میلیون نفر بوده”.

وی افزود: “۴۰۰ هزار نفر دانش آموز از این جمعیت را در حال حاضر در مدارس و ۱۲ هزار نفر در دانشگاه‌های ایران داریم و همین تعداد از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند”.

محمدی فر بیان کرد: “افتخار این را داریم که اعلام کنیم، هیچ دانش آموزی از این جمعیت اتباع در هر وضعیتی، بدون تحصیل در ایران قرار ندارد”.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: “در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار بیمه سلامت را برای اقشار آسیب پذیر پناهندگان با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل قرار دادیم”.

وی افزود: “استان کرمان موقعیت ویژه‌ای در موضوع مهاجرت‌ها و پناهندگی دارد و ۱۰ درصد از پناهندگان در این استان به سر می‌برند و ۱۵ درصد از اتباع غیرمجاز در استان کرمان ساکن هستند”.

محمدی فر اظهار کرد: “کرمان به نوعی دروازه ورودی مهاجرت‌های غیرقانونی است و به همین علت مشکلات زیادی در این استان ایجاد شده، اما علی رغم مشکلاتی که استان کرمان متحمل شده، یکی از استان‌های پیشرو در حمایت و نگهداری از پناهندگان است”.

وی بیان کرد: “با احداث دو مهمان‌شهر در استان، اقشار آسیب پذیر جمعیت پناهندگان مورد حمایت قرار گرفته و ۲۳ هزار نفر دانش آموز اتباع در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند و مراکز درمانی استان، این جمعیت عظیم را پذیراست”.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: “این در حالی است که خود استان کرمان نیازمند اقدامات و طرح‌های ویژه‌ای در حوزه سلامت و آموزش برای مردم استان است”.

وی افزود: “استان کرمان پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد که اگر از آنها استفاده شود، می‌تواند در جهت ارتقای وضعیت گام بردارد و از استاندار کرمان و مسوولان این استان تشکر می کنم”.

محمدی‌فر خاطرنشان کرد: “در برآوردی که از وضعیت پناهندگان در کشور داریم، کرمان از استان‌هایی است که بیشترین و سخت‌ترین بار را در این راستا تحمل می‌کند و امیدوارم این سفر منشاء خیری باشد تا شرایط به سمت وضعیت بهتر سیر کند”.هرانا ـ  تاریخ : ۱۳۹۵/۰۲/۰۹