سن آغاز اعتیاد در ایران به ١۵‌سال رسیده است

etiyad danesh amozan

دریافت شد از: Ehsan Fatahi احسان فتاحی

ستاد مبارزه با موادمخدر: 

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت که سن آغاز مصرف و ابتلا به اعتیاد درکشور ١۵‌سال است و از این‌ رو انجام امور پیشگیرانه در مدرسه‌ها به‌عنوان یک اولویت برای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مطرح است.

 علیرضا جزینی درحاشیه دیدار شرکت‌کنندگان در نخستین همایش سراسری دبیران شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های کشور با آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: “آنچه در برنامه ششم توسعه کشور ابلاغ شده، آن است که باید کاهش ٢۵درصدی شیوع اعتیاد را شاهد باشیم و از این‌رو کارگروهی تشکیل داده‌ایم و برنامه‌های لازم را تدوین کرده‌ایم”.

او ادامه داد: “با توجه به این که برنامه ششم توسعه کشور در ‌سال آینده اجرا خواهد شد، برنامه کاهش ٢۵درصدی شیوع اعتیاد امسال به‌عنوان نمونه اجرا می‌شود تا کاستی‌ها را استخراج کنیم”.

جزینی تأکید کرد: “در بحث پیشگیری کار در محیط‌های آموزشی، کارگری و خانواده‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم و تفاهمنامه‌ای با وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبتنی بر برنامه کاهشی داریم و نخستین حوزه پیشگیرانه باید درحوزه دانش‌آموزی باشد”.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: “آموزش والدین، دانش‌آموزان، مربیان و مدیران آموزش‌وپرورش درموضوع پیشگیرانه در‌ سال‌جاری را به‌عنوان اولویت اساسی مدنظر قرار داده‌ایم”.

او با بیان این که ایران در مجاورت افغانستان به‌عنوان محل کشت موادمخدر قرار دارد، گفت: “نزدیک به هفت‌هزار تن تولید سالانه موادمخدر در این کشور است و امسال به احتمال زیاد افزایش تولید خواهند داشت”.

او ادامه داد: “با توجه به این که ساخت موادمخدر صنعتی مانند شیشه نیز درکشور وجود دارد، به دلیل تمهیدات اندیشیده شده شاهد افزایش قیمت شیشه خواهیم بود، چراکه با مواد اولیه پیش‌سازهای موادمخدر صنعتی برخورد شده است”.

جزینی ابراز داشت: ‌”سال گذشته درحوزه مقابله، ١١‌درصد افزایش کشفیات و در فروردین‌ماه امسال نیز ١٨‌درصد افزایش کشفیات را شاهد بودیم”.هرانا ـ  تاریخ : ۱۳۹۵/۰۲/۱۱