غیراستاندارد بودن حصار مدرسه باعث کشته و زخمی شدن ۴ کودک شد

madares mahrom

دریافت خبر از: سپیده نامور Sepideh Namvar

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جزئیات حادثه رخ داده در روستای بجار بازار منطقه دشتیاری را تشریح کرد .

محمد علی عسکری اظهار داشت: “متاسفانه در تاریخ ۱۳ شهریور در روستای بجار بازار منطقه دشتیاری ، جمعی از کودکان خردسال در حوالی مدرسه با استفاده از درب آموزشگاه که حصار آن به صورت خودجوش و با مشارکت اهالی ساخته شده ، مشغول بازی بودند که بر اثر ریزش ستون به همراه درب متصل به آن، حادثه دلخراش جان باختن کودک خردسال ۵ ساله ای رخ داد و ۳ کودک دیگر نیز مجروح شدند که به مراکز درمانی منتقل و به صورت سرپایی درمان شدند”.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: “به محض اطلاع از حادثه مراتب به اشکال مختلف به منظور کمک رسانی پیگیری شده است”.

عسکری خاطر نشان کرد: “علی رغم تحقق ردیف توسعه عدالت آموزشی که مصداق ضرورت توسعه فرهنگی به ویژه در عرصه فضاهای آموزشی مورد نیاز است اما تعداد ۲ هزار و ۶۸۲ فضای آموزشی غیر استاندارد در این استان وجود دارد که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۳ فضای آموزشی فاقد حصار است”.

وی با اشاره به رشد ۱۱۳ درصدی مشارکت خیرین در سه سال اخیر اظهار کرد: “با بهره گیری از تمامی امکانات و فرصت های ایجاد شده تلاش گردیده با اقدامات پیشگیرانه ، مبنی بر شناسایی نقاط آسیب زا تا حد امکان از بروز حوادث احتمالی پیش گیری گردد”.

معاون‌توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به همزمانی این حادثه دلخراش با برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز سواحل مکران اظهار داشت: “امیدواریم در این همایش با عزمی جدی و نهضتی‌تمام عیار برای مدرسه سازی و بهبود فضاهای آموزشی قدم برداشته شود تا دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم”.

روستای بجار بازار از توابع بخش دشتیاری شهرستان چابهار است. خبرگزاری هرانا ـتاریخ : ۱۳۹۵/۰۶/۱۴