استعفا، تعلیق و احضار درپی تنبیه شدید بدنی دانش آموز بمپوری

bampoor

فرستنده خبر:  وحید ترابی  Wahid Torabi

 به دنبال حادثه تنبیه‌بدنی و مصدومیت دانش‌آموز بمپوری استان سیستان و بلوچستان رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور استعفا کرد، مدیر مدرسه تعلیق و معلم خاطی به هیات رسیدگی به تخلفات احضار شد.

 علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درباره این حادثه اظهار کرد: “با انگیزه صیانت از فداکاری‌های همه معلمان استان که در شرایطی سخت برای آموزش کودکان این مرز و بوم فداکارانه تلاش می کنند با عاملین این حادثه شدیدا برخورد خواهد شد”.

نخعی خاطر نشان کرد: “تلاش و دلسوزی معلمین استان بر کسی پوشیده نیست و این تلاش تا بدانجا پیش رفته که معلمان این دیار از بزرگترین سرمایه انسانی که همان بذل جان است نیز دریغ نکرده اند . معلمین شهید حوادث تروریستی و همچنین فداکاری معلم خاشی که برای حفظ جان دانش آموزانش حتی از جان خود گذشت، نمونه ای از این فداکاری هاست”.

وی با اشاره به موارد فوق تاکید کرد: “به همین دلیل به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد اقدام غیر تربیتی و نسنجیده یک همکار فرهنگی به حیثیت تلاش‌های سایر همکاران ما خدشه وارد کند و به همین سبب علاوه بر این که معلم خطا کار و مدیر مدرسه ای که چنین اتفاقی در مدرسه وی رخ داده نیز به شدت برخورد خواهد شد”.

نخعی تصریح کرد: “همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس جلسات متعددی با مدیران آموزش و پرورش برگزار می شود و همه توصیه های لازم به همراه بخشنامه های لازم الاجرا به همه مدارس فرستاده می‌شود . به همین علت است که با وجود همه این حساسیت ها از چنین خطاهایی به سادگی نمی‌گذریم”.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: “ما در هر منطقه ای که موضوع تنبیه بدنی در آن اتفاق بیافتد یک نمره منفی برای رئیس آموزش و پرورش آن منطقه لحاظ می‌کنیم و در صورت تکرار، ضمن برخورد جدی، حتی تا عزل آن رئیس نیز پیش خواهیم رفت”.

وی با اشاره به اینکه به صورت تلفنی با دانش آموز مصدوم و خانواده وی صحبت کرده و در جریان روند درمان وی هستم، خاطر نشان کرد: “پس از ارزیابی‌های انجام شده مدیر این مدرسه تعلیق و معلم خاطی نیز به هیات رسیدگی به تخلفات احضار شده است”.

استعفای مدیر آموزش و پرورش بمپور

در پی وقوع این حادثه ” فریدون دامنی”  رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور نیز از سمت خود استعفا کرد .

در بخشی از متن استعفای وی خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آمده است :

“با توجه به تنبیه بدنی دانش آموز در حوزه مسئولیت اینجانب و نظر به حساسیت موضوع و اینکه شاید قصوری از طرف اینجانب در امر نظارت و توجیه زیر مجموعه صورت گرفته باشد به احترام دانش آموز عزیز و خانواده اش و همچنین به حرمت افکار عمومی که به حق در این قضیه جریحه دار شده استعفای خویش را از مسئولیت آموزش و پرورش بمپور تقدیم می‌دارد. باشد که دیگر شاهد اینگونه حوادث در مجموعه دستگاه مقدس تعلیم و تربیت نباشیم.”

قیصر قادری دانش‌آموز پایه پنجم دبستان ادیب روستای خیرآباد منطقه بمپور است که توسط معلمش مورد تنبیه بدنی قرارگرفته و همینک در بیمارستان ایران شهرستان ایرانشهر تحت درمان قرار گرفته است .خبرگزاری هرانا ـ تاریخ : ۱۳۹۵/۰۷/۲۳