گزارش 500 مورد کودک آزاری در مازندران

كودك آزاري

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

مدیر کل بهزیستی مازندران آرام با اشاره به راه اندازی خط اورژانس اجتماعی 123 افزود: از 15 هزار تماس به اورژانس اجتماعی 500 مورد مربوط به کودک آزاری و 40 مورد مربوط به کودکان کار بود.

 سعید آرام در جمع مدیران مازندرانی اظهار کرد: بهزیستی یک سازمان دولتی است که متولی افراد آسیب‌پذیر، دختران فراری و معلولین است.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات بهزیستی خدمات به خانواده های بی‌سرپرست و بد سرپرست است، افزود: در استان مازندران 20 مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست وجود دارد که 200 کودک در آن نگهداری می شود. برای حمایت، پشتیبانی و آموزش، مرکز شناسایی کودکان کار در ساری راه اندازی شد که 60 کودک را تحت حمایت دارد و سعی شده با حمایت از خانواده کودک شرایط تحصیل را برای کودک فراهم کند.

آرام اضافه کرد: در مناطق حاشیه ای و سکونت غیر رسمی 9 پایگاه، تاسیس و در دو منطقه حاشیه‌ای مهد کودک تاسیس شد. 6000 کودک معلول در سطح استان خدمات دریافت می‌کنند و بیش از 30 مرکز شبانه روزی در سطح استان روزانه به این معلولان خدمات می‌دهند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی برای ارتقای سلامت و پیشگیری از معلولیتها اقدام شد و در سال گذشته 95 هزار کودک زیر شش سال غربالگری بینایی شده که بیش از 3000 نفر دارای اختلال بینایی و 300 نفر تنبلی چشم داشتند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: در سال گذشته 35 هزار نوزاد مورد ارزیابی شنوایی قرار گرفتند و 80 کودک دارای اختلال شنوایی در بدو تولد شناسایی شدند.

وی ادامه داد: 800 مهد کودک روستایی و شهری در استان فعالیت دارد که بیش از 400 مهد کودک در روستا واقع شده و در همه روستاهای دارای ظرفیت مهد کودک راه‌اندازی شده است.

آرام  با بیان اینکه در حال حاضر 200 کودک یارانه بگیر هستند، عنوان کرد: در استان مازندران 30 هزار کودک در مهد کودک ها نگهداری می شوند که از این تعداد به  5000 کودک که در معرض سوء تغذیه قرار دارند با هماهنگی علوم پزشکی یک وعده غذای گرم داده می شود.به گزارش ایسنا، ۱۱ آبان ۱۳۹۵