گزارش 250 مورد کودک آزاری در مازندران

كودك آزاري

دریافت از: وحید ترابی  Wahid Torabi

مدیرکل بهزیستی مازندران از گزارش 250 مورد کودک آزاری در 6 ماه نخست امسال در مازندران خبرداد.

به گزارش ایسنا، سعید آرام در حاشیه محل برگزاری کمپین «نه به کودک آزاری، احترام به کودکان آری» در محل پارک ملل ساری در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات اساسی در آسیب های اجتماعی بحث کودک آزاری است، موضوعی که جامعه چندان آگاهی به آن ندارد و مورد غفلت قرار می گیرد.

آرام با بیان اینکه کودکان آینده سازان کشور هستند، افزود: فعالیت هایی که برای کودکان انجام می دهیم مانند لوحی برروی آن نقش می بندد و آموزش های ما می تواند بر آینده کودکان تاثیر گذاشته یا تغییرات جبران ناپذیری ایجاد کند.

وی بیان کرد: هرسال روزی با عنوان مبارزه با پیشگیری از کودک آزاری وجود دارد. با توجه به اینکه دانش و آگاهی جامعه نسبت به کودک آزاری کمتر از موضوعات دیگر بود سازمان بهزیستی در مازندران تصیمیم گرفت که کمپینی در این روز برگزار کند.

آرام، هدف از برگزاری کمپین «نه به کودک آزاری، احترام به کودکان آری» آشنایی جامعه با مقوله کودک آزاری و حقوق کودک عنوان کرد و گفت: این کمپین به صورت سراسری برای نخستین بار در سراسر استان آغاز به کار کرده و هدف ما حساس سازی جامعه، مردم و خانواده‌ها نسبت به این موضوع است.

وی بیان کرد: ۴ غرفه تخصصی درباره کودک آزاری جسمی، جنسی، عاطفی و آشنایی با مرکز اورژانس اجتماعی در محل پارک ملل ساری مستقر شدند تا اطلاعات لازم را به جامعه و خانواده ها ارائه دهند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به دعوت از مسئولان برای حضور در کمپین «نه به کودک آزاری، احترام به کودکان آری» افزود: رسانه ها برای اطلاع رسانی خانواده ها در زمینه آشنایی و پیشگیری از کودک آزاری نقش مهمی برعهده دارند و در ادامه ملزم هستند که با فعالیت های گروهی جامعه را هدایت کنند.

وی با بیان اینکه آشنایی خانواده ها با انواع کودک آزاری دارای اهمیت است، اضافه کرد: وقتی مسئله کودک آزاری مطرح می شود همه نگاه ها به سمت تنبیه بدنی کودکان می رود ولی عموم مسایلی که مورد غفلت می گیرد سایر کودک آزاری ها شامل جنسی و عاطفی است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه براساس آمار در ۶ماهه سال جاری ۲۵۰ مورد کودک آزاری به مراکز اعلام شد، افزود: ۹۶ مورد از طریق تماس و ۲۶ مورد گزارش عمومی مردم و ۱۲۸ مورد از طریق مراکز کودک خیابانی و کار اعلام شده است. عمدتا براساس آمار در سال جاری ۵۳ مورد کودک آزاری در مورد دختران و ۴۷ مورد برای پسران رخ داده است.۶۰ درصد کودک آزاری جسمی در دختران و ۴۰ درصد در پسران بوده است. کودک آزاری به دلیل غفلت و بی توجهی از طرف خانواده ها ۱۸ درصد، عاطفی ۲۲درصد و جنسی ۸ درصد بوده است.ایسنا،۱۶ آذر ۱۳۹۵