۳۰ درصد از مدارس خوزستان نیازمند بازسازی مجدد هستند

مدرسه

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

دزفول – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۳۰ درصد از مدارس خوزستان شرایطی دارند که نیازمند بازسازی مجدد هستند.

رضا رضایی عصر امروز جمعه در آئین افتتاح مجتمع ورزشی و چند منظوره زنده یاد حاج کاظم ریسمان سنج در دزفول اظهار کرد: خیران مدرسه ساز دزفولی گوی سبقت را از دیگر خیران در کشور ربوده اند.

وی با تقدیر از خانواده نیکوکار و خیر ریسمان سنج افزود: برادران ریسمان سنج نه تنها در استان خوزستان بلکه در بسیاری از استان های کشور فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی را احداث کرده و یا در حال ساخت هستند که دزفول باید برای داشتن چنین شخصیت هایی به خود افتخار کند.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: این خانواده خیر همچنین در حال ساخت مدرسه کودکان اوتیسم در اهواز هستند که نیاز مبرم استان به شمار می رفت.

کمبود منابع مالی

رضایی بااشاره به کمبود منابع مالی و مشکلات اقتصادی کشور گفت: وجود خیرانی همچون خانواده ریسمان سنج باعث می شود تا بتوانیم با وجود تمامی مشکلات و محدودیت ها فضاهای آموزشی خوبی را در سطح کشور احداث کنیم.

وی ادامه داد: با این وجود همچنان مشکلات زیاد در زمینه فضاهای آموزشی در خوزستان وجود دارد به گونه ای که برخی مدارس در مناطق استان در شان دانش آموزان و مردمان آن مناطق نیست.

رضایی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی در استان خوزستان نیازمند بازسازی مجدد هستند.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به ساخت مدارس مختلف در مناطق حاشیه ای، روستایی و محروم استان در ۱۰ سال گذشته، گفت: امیدوار هستیم که خیران مدرسه ساز استان و به ویژه دزفول همچنان یاریگر و پشتیبان آموزش و پرورش باشند.

رتبه دوم خوزستان در کشور

رضایی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز خوزستان با اندکی اختلاف پس از تهران از رتبه دوم در کشور برخوردار هستند، خواستار تداوم حمایت خیران نسبت به ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، ورزشی و پرورشی شد.

وی در پایان مجتمع ورزشی زنده یاد ریسمان سنج را از بزرگترین سالنهای ورزشی و چند منظوره در خوزستان برشمرد و از جامعه خیران دزفول تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش مهر، مجتمع ورزشی زنده یاد حاج کاظم ریسمان سنج شامل یک سالن مجهز تنیس روی میز با برخورداری از شش میز تنیس، سالن چند منظوره و استاندارد در ابعاد ۳۰ در ۵۰  برای والیبال، بسکتبال، فوتسال، سالن جداگانه کشتی و ژیمناستیک، و همچنین دارای جایگاه مخصوص تماشاگران، رختکن، اتاق اداری، سالن جلسات، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

۳۰ میلیارد ریال  اعتبار این پروژه به صورت کاملا خیرساز و توسط دو فرد نیکوکار دزفولی حاج رضا و حاج علی ریسمان سنج فرزندان زنده یاد حاج کاظم ریسمان سنج تامین شده است.به گزارش خبرنگار مهر، ۲۶ آذر ۱۳۹۵