در نتیجه عدم احداث پل ارتباطی روستاهای اطراف سد کارون رخ داد:

 فرستنده خبر: رضا زارعی

 مینی‌بوسی با ۱۶ سرنشین که روی لنج قرار داشت به اعماق آب «سد کارون ۳»

سقوط کرد و دستکم 12 زن و کودک جان خود را از دست دادند.

4 دهه از آغاز مطالعات بهره برداری از پتانسیل برق آبی رودخانه کارون و حدود 10 سال از 
بهره برداری نهایی از این سد در سال 1383 می گذرد اما در طول این سالها هنوز اقدامی برای برقراری و ایجاد پل ارتباطی بین روستاهای دو طرف این سد ؛ انجام نشده است .

روز چهارشنبه 9 مرداد،عدم وجود پل برای تردد اهالی دهدز و ایذه به روستای سادات حسینی (منطقه دنباله رود جنوبی ) که در آن سوی آب های پشت سد کارون 3 قرار دارد؛ جان 12 نفر را گرفت .

در پی سقوط یک دستگاه مینی‌بوس با ۱۶ سرنشین که روی لنج قرار داشت به اعماق آب «سد کارون ۳»٬ دست‌کم 12 زن و کودک جان خود را از دست دادند.

این لنج که به دلیل ساخت سد کارون 3 وظیفه برقراری ارتباط میان روستای سادات حسینی و شهرستان ایذه در استان خوزستان را برعهده دارد ؛ هنگام انتقال روستائیان در وسط آب واژگون شده است.

سایت صدا و سیمای استان خوزستان  در اینباره گزارش می دهد : طبق روال روزمره گروهی از اهالی روستای سادات حسینی سوار بر مینی بوس قصد داشتند با استفاده از بارج (دوبه – وسیله ای برای حمل بار بر روی آب) خود را به روستای محل سکونت خود برسانند اما مینی بوس حامل بانوان و کودکان روستای مذکور در هنگام رسیدن به مقصد واژگون می شود و حدود 12 نفر از آنان علی رغم تلاش های دیگر مسافران ” باج ” برای نجات آنان غرق شده و جان خود را از دست می دهند.

در همین زمینه آملازاده مدیرکل بحران استانداری خوزستان ضمن تایید این خبر گفت: حدود ساعت 4 بعد از ظهر روز چهارشنبه 9 مردادماه گروهی از اهالی روستای سادات حسینی (منطقه دنباله رود جنوبی) قصد داشتند با انتقال مینی بوس خود از طریق بارج خود را از به آن سوی در یاچه سد کارون سه و محل سکونت خودشان که در 20 کیلومتری دهدز قرار دارد برسانند.

وی افزود: در پایان راه و هنگام ورود به ساحل مینی بوس حامل آن ها واژگون می شود و 11 نفر از سرنشینان مینی بوس که کودکان و زنان بودند در دریاچه غرق می شوند.مدیرکل بحران استانداری خوزستان بیان داشت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

چند وقت پیش شرکت آب نیرو وابسته به وزرات نیرو برای ایمنی تردد اهالی این روستا در منطقه ای از دریاچه که عرض کمتری دارد وعده احداث پل داده بود که تاکنون از این اقدام ضروری و حیاتی سرباز زده است.

سد کارون ۳ یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است، که بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران بسته شده‌است.

هدف از احداث سد و نیروگاه کارون ۳،  ذخیره آب، کنترل سیلاب و بالا بردن قدرت تنظیم آب برای مصارف شرب و کشاورزیعنوان شده است اما به نظر می رسد تا به این لحظه تنها بلای جان اهالی بوده است . سایت فعالان در تبعید 10 مرداد