احداث یک مدرسه با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان در ساوه

فرستنده خبر اقای وحید ترابی ۱۳۹۵/۱۲/۱۸

خبرگزاری هرانا ـ یک واحد آموزشی که با مشارکت کمیسیاریای سازمان ملل در امور پناهندگان، اتحادیه اروپا و کشورهایی نظیر آلمان، ژاپن، نروژ، جمهوری کره و فدراسیون روسیه در اردوگاه افاغنه شهید ناصری ساوه احداث شده بود در مراسمی با حضور نمایندگان سازمان ملل و مقامات استانی و شهرستانی افتتاح مورد بهره‌برداری قرار گرفت. نام این مدرسه از یکی از کشته شدگان افغانستانی تیپ فاطمیون در سوریه موسوم به مدافعان حرم به نام “محمد محسنی” گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، این واحد آموزشی که به نام، شهید محمد محسنی (از افغانستانی های کشته شده در سوریه موسوم به مدافع حرم)، نامگذاری شده است، دارای مساحت ۹۶۰ متر مربع و شامل ۱۲ کلاس آموزشی است که مجهز به نمازخانه، آزمایشگاه، دستگاه تصفیه آب و … است.

سازه این دبستان اسکلت بتنی است و ۱۶۰۰ متر مربع در آن محوطه‌سازی انجام شده است. این مدرسه مجهز به سیستم گرمایش به صورت موتورخانه مرکزی و سیستم سرمایشی کولر آبی است.

مجری این طرح وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان است که تحت نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی احداث شده است.

در احداث این واحد آموزش که عملیات اجرایی آن از ۶ تیرماه ۱۳۹۵ آغاز شد اتحادیه اروپا و کشورهایی نظیر آلمان، ژاپن، نروژ، جمهوری کره و فدراسیون روسیه مشارکت داشته‌اند.