36 کلاس درس رودان در حال تخریب/ 1600 کلاس درس هرمزگان نیازمند نوسازی

فرستنده خبر اقای حمید ترابی ۱۳۹۵/۱۲/۲۱

79237.jpg

‌دومین جشنواره تجلیل و تکریم از خیرین مدرسه ساز و بانیان خیر در حوزه آموزش و پرورش با حضور قاسم بهمن زاده معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس در رودان برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا،‌ در این گردهمایی از 16 نفر از خیرین مدرسه ساز و بانیان کمک به توسعه و تجهیز مدارس این شهرستان تجلیل شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در این مراسم با اشاره به اولویت قرار دادن مقاوم سازی مدارس در دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: با توجه به قدمت بالای بناهای آموزشی در استان هرمزگان نیاز است که هرچه سریعتر نسبت به مقاوم سازی و پوشش ایزوگام مدارس با توجه به اولویت بندی در تمامی شهرهای استان اقدام شود که این امر با توجه به نیاز مدارس و اعلام مدیران مناطق تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری انجام می‌شود.

قاسم بهمن زاده افزود: در حال حاضر یک هزار و 600 کلاس درس در هرمزگان نیازمند نوسازی هستند که بخش عمده آن در شهرهای شرق استان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن منابع دولتی و نیاز غیر قابل انکار کودکان و نوجوانان به فضاها و امکانات آموزشی برای علم‌آموزی، وجود خیرین مدرسه ساز یک نعمت بزرگ الهی برای پیشرفت و آبادانی علمی و آموزشی کشور است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر ساخت 50 درصد از بناهای آموزشی در کشور به همت خیرین و موسسات خیریه صورت می‌گیرد و این اداره کل در هر زمانی آماده استقبال از مساعدت‌های خیرین استان برای نوسازی و توسعه آموزشی استان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان نیز در این نشست با اشاره به آیه 72 سوره انعام گفت: خداوند از مومنان می خواهد تا همه زندگی خویش را در چارچوب احسان سامان دهند و وجه الهی را در تمام زندگی خویش مراعات نمایند و از این رو برای خود و اجدادشان باقیات و صالحات به جای بگذارند.

احمد رحیمی پور با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش، پرورش نیروی اخلاق مدار، متعهد و کارآمد برای کشور است، خاطرنشان کرد: این امر که انسان باید در شرایط اضطرار به یاری برادر دینی خود بشتابد و او را یاری کند، بارها از سوی ائمه معصوم بیان شده و امروزه آموزش و پرورش به مصابه جایگاهی است که رسالت به ثمر نشاندن نهال‌های باغ زندگی را دارد، لذا با تمام توان به میدان آمده و در این راه نیازمند یاری و مساعدت مردمی برای رفع دغدغه‌های جانبی است تا با اعمال ساختار آموزشی صحیح بتواند رسالت خود را بطور کامل به اتمام برساند.

وی با اشاره به اینکه 6 آموزشگاه این شهرستان نیازمند نوسازی فوری هستند، تصریح کرد: هم اکنون 36 کلاس درس در این شهرستان در حال تخریب هستند و از آنجایی که سلامت و امنیت دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است، با بارش کمترین میزان بارندگی مجبور به تعطیلی این 6 آموزشگاه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش رودان با قدردانی از همت و تلاش خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در این شهرستان گفت: به پاس همراهی همه جانبه خیرین تا کنون اقدامات بسیار خوبی در خصوص مساعدت در تهیه البسه، لوازم التحریر و تجهیزات اداری برای مدارس صورت گرفته که تا مهرماه سال آینده تامین شود و همچنین سال آینده نیز دو آموزشگاه در بخش روستایی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از 16 نفر از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.