۲۰ مدرسه در شادگان زیر پوشش طرح مروج سلامت قرار دارند

mehdi musavi ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

شادگان- رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان گفت: در حال حاضر ۲۰ مدرسه در این شهرستان زیر پوشش طرح مروج سلامت قرار دارند.

سید صالح فاضلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در مجموعه آموزش و پرورش شادگان، طرح مدارس مروج سلامت، روان و جسم دانش آموزان اجرا شد.

وی افزود: نخستین برنامه از این طرح، برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس است که بر اساس آن بحث های مرتبط با تغذیه، حوادث، سوانح، دخانیات، پیشگیری از اعتیاد و نیز هفت رفتار پرخطر به دانش آموزان، والدین و کارکنان مجموعه آموزش و پرورش ارائه می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان، ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت نوجوانان، جوانان و همچنین ارائه خدمات سلامت در مدارس برای بهبود وضعیت تغذیه ای را از دیگر اهداف این طرح در مدارس تحت پوشش دانست و یادآور شد: در مدارس شهرستان، ناظران بهداشتی در نظر گرفته شده که معاونان پرورشی و تربیت بدنی مدارس به عنوان ناظر و رابط بهداشتی پیگیر امور مربوط به سلامت و بهداشت دانش آموزان هستند.

فاضلی به برنامه های حوزه سلامت و بهداشت اداره آموزش و پرورش شادگان اشاره کرد و گفت: مواردی از قبیل اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان، بهبود تغذیه دانش آموزان، نظارت بر پایگاههای تغذیه سالم مدارس از برنامه های این حوزه است.

وی در پایان تصریح کرد: موضوعات بهداشت محیط، مشارکت والدین در سلامت دانش آموزان، مشاوره روحی و روانی، فعالیت های جسمانی و معنوی از مهم ترین بخش های این طرح است.