خراسان‌شمالی؛ ۱۳۰۰ کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی

مهدی موسوی۱۳۹۶/۰۲/۰۲

خبرگزاری هرانا ـ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت که هم اکنون یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، ابوالقاسم بابایی اظهار کرد: “حدود ۵۰ درصد از مدارس استان در قالب ۲۰۰۰ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است که تاکنون ۷۰۰ کلاس درس مقاوم سازی شده است”.

وی ادامه داد: “با توجه به اینکه برای مقاوم سازی هر کلاس درس حدود ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است با وجود یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس باید میلیارد ها ریال به این مهم اختصاص یابد”.

بابایی افزود: “براساس قوانین موجود از مجموع اعتبارات اختصاصی به استان باید ۳۰ درصد در حوزه مقاوم سازی و ۷۰ درصد نیز در بخش تخریب و بازسازی فضاهای فرسوده هزینه شود”.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه و به تناسب آن در برنامه ششم نیز برای بحث مقاوم سازی مدارس اعتبارات مناسبی در نظرگرفته شده است، گفت: “در برنامه ششم از محل صندوق ذخیره ارزی تخصیص سه میلیون دلار برای مقاوم سازی مدارس پیش بینی شده است”.

بابایی عنوان کرد: “در صورت تحقق این مهم بحث مقاوم سازی مدارس در این استان شتاب بیشتری گرفته و بخش بسیاری از فضاهای موجود مقاوم سازی خواهد شد”.

وی با بیان اینکه هم اکنون فضاهای آموزشی چهار مدرسه با ۲۰ کلاس درس در دست مقاوم سازی است، یادآورشد: “از محل اعتبارات سفر رهبری ۱۴ مدرسه با ۱۱۴ کلاس درس در اولویت تخریب و بازسازی و مقاوم سازی قرار گرفته است”.

بابایی با بیان اینکه براساس قانون اجرای پروژه‌های تخریب و بازسازی در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: “از مجموع ۲۵۴۴ کلاس درس نیازمند به تخریب و بازسازی در استان بیش از ۱۲۰۰ کلاس درس تخریب شده و مابقی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.