لزوم کاهش آسیب‌های حوزه کودکان با اجرای قوانین حمایتی

وحید ترابی ۴ خرداد ۱۳۹۶

نماینده یونیسف در ایران با اشاره به این که اقدامات بسیار خوبی در زمینه حقوق ویژه کودکان و نوجوانان در ایران انجام شده، گفت: کاهش آسیب‌ها حوزه کودکان و نوجوانان مستلزم اجرای قوانین حمایتی است.

به گزارش ایسنا، ویل پارکس در آیین اختتامیه کارگاه دادرسی ویژه کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به این که اسناد متعددی در زمینه حمایت از حقوق کودکان تدوین شده، اظهار کرد: اسناد بین‌المللی حداقل‌های استاندارد ویژه کودکان را در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: با اتکا به این اسناد می‌توان با توجه به فرهنگ، قوانین و استانداردهای هر کشور نسبت به اجرای حقوق کودکان قدم برداشت و هرچه بهتر این حقوق را تحقق بخشید.

نماینده یونیسف در ایران تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران اقدمات بسیار خوبی در ارتباط با چالش‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان انجام داده و وضعیت بسیار خوبی در این زمینه دارد. یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید در ارتباط با کودکان به آن توجه کرد، حمایتی است که آنها برای زندگی هرچه بهتر در جامعه و در بین دیگر افراد نیاز دارند و حتما باید در زمینه تحقق این حمایت تلاش کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کودکان قربانی جرم و شاهد جرم کودکانی هستند که در رسیدگی‌های قضائی نیاز به کمک دارند و از جمله آسیب‌ترین کودکان نیازمند حمایت در هر کشوری به حساب می‌آیند. در صورتی که قوانین حمایتی مرتبط با کودکان و نوجوانان به درستی در جامعه اجرایی شود، شاهد کاهش هرچه بیشتر آسیب‌ها و بزه‌ها در حوزه این افراد هستیم.