گزارش اماری نقض حقوق کودکان و نوجوانان در خرداد ۱۳۹۶ به زبان نمودار

با توجه به سانسور خبری حاکم بر رسانه های ایران، این گزارشی است کوتاه و فشرده ازنقض حقوق کودکان و نوجوانان در جمهوری اسلامی ایران.

تهیه کننده نمودار  لیدا اشجعی  Lida Ashjaei

گزارش خبری نقض حقوق کودک در خرداد 96
تهیه و تنظیم گزارش از فرهاد نصیری  FARHAD NASIRI

آسیب های اجتماعی
مرگ غم‌انگيز نوزاد 3 روزه در بيمارستان . غفلت كاركنان دو بيمارستان در رسيدگي به وضع زن حامله سبب شد تا سه روز بعد از زایمان، جسد كودك تحويل خانواده‌اش شود.به گزارش جوان، مرد جوان روز گذشته وارد شعبه ششم بازپرسي دادسراي امور جنايي شد و از دو بيمارستان شكايت كرد. او در شرح شكايت خود به قاضي محسنمدير روستا گفت:شغل من آشپز است و امورات زندگيام را با سختي ميگذرانم.

تحقیق جدید نشان می دهد زندگی شهری به مغز و روان نوجوانان آسیب می رساند.
به گزارش خبرنگار مهر، مطالعه جدید شامل بیش از ۲۰۰۰ نوجوان ۱۸ ساله در انگلستان و ولز بود که در مورد تجربه بیماری های روانی از سن ۱۲ سالگی نظیر شنیدن اصوات و احساس پارانوئید شدید مورد مصاحبه قرار گرفتند.
تیم تحقیق از کالج کینگ لندن و دانشگاه دوک دریافتند نوجوانان بزرگ شده در شهرهای بزرگ در مقایسه با نوجوانان بزرگ شده در مناطق روستایی، ۴۰ درصد بیشتر بیماری های روانی را تجربه کرده بودند.

سی سال پس از وقوع قتل؛ اعدام در ندامتگاه مرکزی کرج. خبرگزاری هرانا ـ مرد میانسال که به اتهام قتل پسر ۱۲ ساله همسایهشان بازداشت شده بود، بعد از ۳۰ سال تعقیب و گریز از بابت این واقعه دیروز در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شد.به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جامجم، مرد اعدامی نخستین روز فروردین سال ۶۷ به دلیل کینه و حسادتی که نسبت به پسر ۱۲ ساله همسایهشان مهرداد در شهر قدس داشت، او را به خانهشان کشانده و با ضربههای چاقو به قتل رساند.

شناسایی 125 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور سلامت نیوز: شناسایی 125 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور. سلامت نیوز: نشست علمی بازماندگی از تحصیل کودکان در ایران با موضوع بررسی تجربه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل در کشور توسط پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی و جهاد دانشگاهی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران سالجاری برگزار شد.

بازدید بیش از ۷ میلیون و ۲۰ هزار دانشآموز از سرزمینهای نور. به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر دیروز سرتیپ پاسدارعلی فضلی، دراولین نشست قرارگاه راهیان نور امام حسن عسگری (ع) که با حضور اعضا در ساختمان علاقه مندان برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت بار دیگر بر اقدامات نظام اسلامی صحه گذاشت.

۷۳۰ میلیون کودک در جهان نمیدانند کودکی چیست. سازمان خیریه “کودکان را نجات دهید” گزارشی را منتشر کرده که در نوع خود بیسابقه است. به گفته این سازمان کودکی ۷۳۰ میلیون کودک در جهان از آنان دزدیده شده است. ایران در رده ۸۰ فهرست کودکیهای دزدیده شده قرار دارد.
ندانستن شنا و مرگ یک نوجوان/ آموزش شنا طرح شکست خورده در آموزشوپرورش. ه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که صحنه مرگ نوجوانی را نمایش میدهد که به دلیل بلد نبودن شنا در رودخانهای جان میدهد و هیچ یک از همراهان او (معلمان و دانشآموزان) نیز به دلیل عدم تسلط به شنا نمیتوانند به او کمک کنند.

کودکان طعمه باندهای سودجو برای تکدیگری در متروها/ متکدیان باید به صورت دائمی جمع آوری شوند. روح الله بابایی صالح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از فعالیت متکدیان و باندهای فعال تکدیگری در کلانشهرهای کشور با یادآوری اینکه تکدی گری چهره کلان شهرها را مخدوش می کند، گفت: متاسفانه امروزه در وسایل حمل ونقل عمومی، معابر و پایانه ها شاهد تکدی گری برخی افراد سودجو هستیم این در حالی است که این افراد با سوء استفاده از احساسات و عقاید مذهبی مردم چهره شهر را مخدوش می کنند.

شناسایی110هزار کودک بازمانده از تحصیل/نیمی از این کودکان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند. به گزارش ایسنا، احمد میدری در چهارمین جلسه شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان که ظهر امروز در محل وزارت رفاه برگزار شد؛ گفت: معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی را در سال ٩٥ اجرا و نتایج را به دبیرخانه این شورا ارائه کرده است.

گزارش خرداد 96