سیستان وبلوچستان؛ ۷۹ کلاس درس خشتی در نیکشهر نیاز به بازسازی دارد

سید مهدی موسوی ۱۳۹۶/۰۵/۱۱

خبرگزاری هرانا – معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش نیکشهر در جنوب سیستان وبلوچستان گفت که تخریب و ساخت ۱۷ مدرسه با ۷۹ کلاس درس فرسوده، خشتی و چوبی این شهرستان نیازمند توجه خیران و دولت است تا دانش آموزان از مدارس استاندارد و ایمن با امکانات روز بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، عبدالستار امیرفر روز سه شنبه اظهار داشت: “هم اینک هزار و ۷۰۳ دانش آموز در ۱۳ روستای بخش مرکزی نیکشهر در مدارس فرسوده، خشتی و گلی تحصیل می کنند که در مواقع بارندگی برای جلوگیری از حوادث ناگوار مجبور به تعطیلی آنها هستیم”.

وی با قدردانی از مشارکت خیران و دولت در ساخت مدارس گفت: “امسال ۱۶ کلاس درس در هفت نقطه روستایی و شهری نیکشهر در حال ساخت است”.

معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش نیکشهر تصریح کرد: “سه مدرسه دولتی شامل مدرسه ۶ کلاسه شهید مطهری کهورکان، مدرسه ۶ کلاسه ام کلثوم آبگاه و ۲ کلاسه حسین آباد از اعتبارات ملی و ماده ۱۸۰ استانی چند سال نیمه تمام رها شده است”.

امیرفر افزود: “متاسفانه عملیات ساخت این مدارس کاملا متوقف شده و نیازمند توجه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان هستند”.

وی با بیان اینکه سال گذشته ساخت پنج کلاس درس توسط بنیاد قلم چی آغاز شده، خاطرنشان کرد: “از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۴ کلاس درس از محل اعتبارات ملی ساخته و تحویل شده است”.

وی گفت: “از سال ۱۳۷۳ تاکنون در مجموع ۷۱ کلاس درس توسط خیران بومی و کشوری در نیکشهر ساخته شده است”.

معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش نیکشهر اظهار داشت: “هم اینک ۹۸۹ دانش آموز در ۲۹ کلاس کانکس آهنی پیش ساخته در این شهرستان مشغول تحصیل اند که برخی از آنها فاقد برق و آب و دیگر امکانات لازم هستند”.

وی بیان کرد: “در بخش مرکزی نیکشهر ۱۹۳ مدرسه با ۶۹۳ کلاس درس دایر است که ۹۷۷ نیروی انسانی و کادر آموزشی کار تعلیم و تربیت ۱۴ هزار و ۵۱۲ دانش آموز را بر عهده دارند”.

نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار و از غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.

شهرستان نیکشهر با ۳۹۵ روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی و ۱۴۱ هزار و ۸۹۴ نفر جمعیت با ۳۷ هزار و ۲۰۷ خانوار در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.