خراسان رضوی؛ ۳۸ درصد مدارس سبزوار فرسوده است

سید مهدی موسوی ۱۳۹۶/۰۵/۱۶

خبرگزاری هرانا – مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت که ۳۸ درصد مدارس سبزوار فرسوده است که نیاز به مرمت و بهسازی دارد. وی اضافه کرد “با احتساب فضاهای فرسوده، آموزش و پرورش سبزوار نیاز به ۴۶۰ کلاس درس جدید دارد.”

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، حسن محراب در نشست خبری با بیان اینکه با احتساب فضاهای فرسوده، آموزش و پرورش سبزوار نیاز به ۴۶۰ کلاس درس جدید دارد، اظهار کرد: “از آغاز سال جاری تاکنون خیرین مدرسه ساز ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بهسازی به آموزش و پرورش این شهرستان کمک کردند که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریا ل این کمک ها مدرسه یاری بود”.

محرابی گفت: “مدرسه ۱۸ کلاس مسکن مهر توحیدشهر و پنج طرح ۲۵ کلاس و همچنین ۱۲ طرح آموزشی نیمه تمام با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس در دست اجراست که با بهره برداری از آنها بخش مهمی از مشکل کمبود فضای آموزشی شهرستان برطرف می‌شود”.

وی اظهار کرد: “امسال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ و تملک و دارایی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضای آموزشی به آموزش و پرورش این شهرستان اختصاص یافت”.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: “در سال تحصیلی جدید برای حل مشکل تحصیلی دانش آموزان عشایر، یک مدرسه روستایی عشایر به صورت متمرکز ایجاد می شود و به آنها سرویس دهی می‌شود”.

محرابی با اشاره به کمبود فضای آموزشی دانش آموزان گفت: “میانگین فضای آموزشی دوره ابتدایی در کشور ۴.۵ مترمربع است که این فضا در شهر سبزوار ۲ متر مربع و دانش آموز متوسطه اول نیز یک و نیم متر با کمبود فضای آموزشی روبرو هستند”.