۷۰ تا ۹۰ درصد مرگ و میر ناشى از تصادف مربوط به عوامل انسانى است/ آخرین وضعیت دانش آموزان هرمزگانی

۱۳ شهریور ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى وزارت بهداشت که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد، درباره تصادفات جاده اى گفت: ۷۰ تا ۹۰ درصد مرگ و میر ناشى از تصادف مربوط به عوامل انسانى مثل سرعت غیرمجاز، خواب آلودگى، صحبت با موبایل و غیره است.

وی بیان کرد: حمل و نقل ریلى ٧٠ برابر ایمن‌تر از حمل و نقل جاده اى است و با گسترش آن مى توانیم تا حد زیادى از معرض خطاهاى انسانى خارج شویم که امیدواریم گسترش خطوط ریلى با سرعت بیشترى اتفاق بیفتد.

سخنگوى وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت دانش آموزان هرمزگانى گفت: ساعت ٣:٥٨ صبح جمعه این حادثه اتفاق افتاد و ظرف ٩ دقیقه اولین آمبولانس به منطقه رسید که از نیروهاى اورژانس برای رسیدن به موقع تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: تعداد ٩ نفر در صحنه حادثه فوت کردند، ولى تمام مجروحین به بیمارستان رسیدند و در این حادثه ١٣ آمبولانس به محل اعزام شد که متاسفانه قطع عضو‌ها در محل اتفاق افتاد.

حریرچی با بیان اینکه پنج نفر از مصدومان با پرواز به شیراز و بیمارستان شهید رجایى و نمازى اعزام شدند، افزود: واقعیت این است که از همه مصدومان میزان رضایت پرسیده شد و همه گفتند که خیلى خوب بوده است و در این میان مردم داراب و پرسنل بیمارستان داراب کمک زیادى کردند و از همه تشکر مى کنم.

وی تصریح کرد: بیمارستان در شرایط بحران هم خود را اداره کرد و هم از همراهان پذیرایى کرد که تعداد ٢٢ نفر تا دیروز مرخص شدند و یک نفر امروز مرخص مى شود، ٢ نفر براى جراحى پلاستیک به شیراز اعزام شدند و ٢ نفر در داراب بسترى هستند.

سخنگوى وزارت بهداشت با اعلام اینکه در حال حاضر ٦ نفر در شیراز بسترى هستند که سه نفر در آى سى یو و سه نفر در بخش هستند، یادآور شد: آسیب به مهره هاى کمرى نیز وجود داشت که اقدامات درمانى در حال انجام است و در جلسه اى که با مقامات محلى داشتیم هماهنگ شد که تمام مجروحان و خانواده آنها و مدارس از لحاظ کارهاى روان پزشکى تحت پوشش باشند.

انتهای پیام/