ده هزار کلاس درس سیستان و بلوچستان نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی

۱۳۹۶/۰۶/۱۴

خبرگزاری هرانا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت که از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس استان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، راشکی افزود: “شمار مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان ۷۰۸ مورد است.: از سال گذشته تخریب و بازسازی ۳۹۰ کلاس درس خشتی و گلی استان در دستور کار قرار گرفته است”.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه تصریح کرد: “سرعت ساخت مدارس در سیستان و بلوچستان هم اینک رشد سه برابری به خود گرفته که با این روند این استان تا سه یا پنج سال آینده می تواند به متوسط کشوری برسد.همچنین ۶۸۱ طرح آموزشی در دست اجراست که ۳۱۷ طرح آن مربوط به مشارکت خیران می شود که جای قدردانی دارد”.

راشکی بیان کرد: “امسال کل اعتبارات این سازمان در ۶ ماه نخست سال تخصیص می‌یابد تا روند ساخت مدارس بیش از گذشته سرعت پیدا کند”.

وی بیان کرد: “۲۰۳۱ کلاس درس در قالب ۶۹۲ مدرسه در طول چهار سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید در استان ساخته شده است”.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: “ساخت ۲۹۷ مدرسه با ۹۸۰ کلاس درس و افزون بر ۷۴۸ میلیارد ریال اعتبار از مجموع ۶۹۲ مدرسه ساخته شده در این مدت با مشارکت خیران انجام شده است. همچنین در ردیف های ملی علاوه بر ردیف متداول، یک ردیف اعتباری خاص رهبری برای سیستان و بلوچستان در قالب توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است”.